Első verseny Rockyval a Mátrában
Mit is mondhatnék, egyik szemem sír,
másik mosolyog.
Kezdjük azzal, hogy az év kissé
sűrűre sikeredett, és a szükséges kilóméterek csak nem akartak
összegyűlni. Ezért úgy gondoltam nem csapom szét magam mint
tavaly, és jöjjön egy rövid távos sprint a Mátrában. Na meg ez
lesz Rocky első versenye!
Mert hogy néhány hete bevittem a
Magellan Crater-t a Probike-ba szervízre, és ott
felvilágosítottak, hogy nekem már nem ez a bringa járja. Hiába a tárcsa meg a tora, így nem fogok fejlődni. És
mikor elkezdtünk erről beszélgetni, bemutattak Rocky-nak, aki
állítólag már kinézett engem... és itt éreztem, hogy elbuktam, engednem
kell a nyomásnak :-)
Specialized Rockhopper, 19-es méret,
Recon villa, pop-lock, Shimano SLX váltó, Avid Juicy Three fékek.
Gyönyörű (ésnemzeti)narancssárga szín, éreztem, hogy ez a bringa
nem fog velem szembe jönni egyhamar.
Súly: a Magellánhoz képest ( -2.5
kg) iszonyat könnyű vele elindulni, és felfelé is jobban megy. A
Kiscelli úti emelkedő melletti ösvényen – forma ide vagy oda -
egy 10-essel kevesebb a pulzusom mikor felérek. Hát ennyit
számít a súly, és a jobb cuccok.
Kormányzás és úttartás: külön ki
kell emeljem, hogy rövid a stucni, ezért nagyon fasza agresszív a
kormányzás, ezt kifejezetten kerestem. Viszont a kerekek közti táv
fél centivel hosszabb mint a Magellánon, tehát maga a bringa nem
rövidebb, ezért stabil érzés.
Fékek: első hidraulikus fékes
bringám, mit is mondhatnék. A Magellánon is tárcsák voltak, de
ez valahogy jobban bólint, cseppett sem kell erőlködni a
fékezéssel.
Váltó: eddig rendben, emelkedőn
ropogva mindent megeszik, gond nélkül bevált. Majd meglássuk
hosszú távon mit bír.
Villa: elsőre éreztem, hogy jobban és
finomabban bólogat az eleje a bringának, és ez jó. Elég hamar
megszoktam :-) Elvileg állítható, de nem próbáltam még, nincs
rá szükség. Ez talán fölösleges volt. Mint ahogy a kormánylokktól sem vagyok elájulva.
Összességében mindenben “egy
picit” jobb mint a Magellán tárcsával meg Torával együtt. És
ez a néhány “pici” vezet oda, hogy sokkal jobban lehet küldeni
a bringát. Abszolút megérte, hálás vagyok a Probikeosoknak hogy
rábeszéltek. :-)
De vissza a napos reggeli Mátrába: rántotta,
aztán beállás előtt high5-os ital fél liter, meg egy harapás
energia csoki … nem akartam éhezni, sem sok folyadékot cipelni, csak egy 0.75-ös izó ital volt a vázon.
A rajt több szempontól is gyenge
lett. Egyrészt halk volt a zene és a szpíker. Másrészt nagyon
hátulról indultam, de ezt ekkor még nem tudtam. Harmadrészt
nagyon is a pulzusra figyeltem, ezért eléggé álmosan kezdtem,
ahogy kifordultunk a betonra. Sokan el is mentek mellettem, de
éreztem, hogy lesz itt még nemulass. És az első hosszabb
emelkedőn jött a vigyor. Gyakorlatilag sorban mentem el az emberek
mellett, talán ha 2-3 arc előzőtt meg, mindenki mást otthagytam
állva. A sok emelkedőzés megtette a hatását, a pulzus is rendben
volt, haladtam.
Aztán jött a terep lejtő, és itt
egy váratlan baki. A barna homokos meredek lemenetelen valahogy alám
fordult az első kerék és már repültem is vagy 3 métert,
ritmikus sportgimnasztikából tuti 9 felett. A bukfenc után mindkét
kezemet fedezékben felhúzva néztem fel, vagy 10 bringás satuzva
bólintott le előttem az egynyomoson és kérdezték rémülten hogy
minden okés-e. Magam is meglepődtem, de minimális
alkarhorzsolással megúsztam. Felkaptam Rockyt, lánc vissza a
helyére, és már ültem is vissza. Vagy 100 méter lemenet után
kezdett gyanús lenni az eleje. Hát teljesen kioldott az első
kerék, csoda hogy nem esett ki. Rögzítés, visszaül, tovább.
Kiértem egy sík szakaszra és gondoltam megnézem a nyerget, mert
furcsa volt ülni rajta. Teljesen elgörbült a nyereg. Fasza,
első veszteség. Innentől a középső harmadban mentálisan kissé
visszafogottan mentem, plussz a nyereg is nagyon zavart. Sokszor nem
éreztem rendesen a seggét a bringának, a gyors lejtőkön ez
hátrány volt.
Apropó gyors lejtő. Az összes Mátra
Maratonon zavart hogy a gyors hosszú lejtőkön sorban mennek el
mellettem. Na ez Rocky-val sem változott, úgyhogy nálam van valami
baj. Azok az arcok, akiket az emelkedőn állva hagytam, lefelé
elmentek mellettem. Úgy hogy erre majd gyúrni kell.
Aztán jött a második szakasz, a
Galyatető utáni rész, ami a középtávban is megvan. Itt vannak
azok az emelkedők, amik rendre kifognak rajtam, és ez most sem
változott meg. Habár az új bringával talán többet másztam, a
legszemetebb emelkedők tetején bizony most is tolni kellett, tehát
a technikás meredek felmeneteleket is edzenem kell. A verseny első
felében még kizavartam a tolós embereket a nyomból, itt már
kisebb volt az arcom.
Végén a lankásabb emelkedőn megint
begyújtottam a rakétákat, és sorban mentem el mindenki mellett. A
befutón az első mászást simán kitoltam, széles vigyor, majd
jött a második nagy meredek. Na és itt belezavarodtam az új
váltóba, meg a kormányon lévő poplock karok sűrűjébe, és nem
váltottam vissza rendesen, ezért félúton elszáltam. Nagyon
dühítő volt, mert a kakaó megvolt hozzá.
Az utolsó 100 méteren beálltam két
arc mögé, és nyomtunk egy sprintet, sajna már nem tudtam őket
befogni. Végeredmény 2:33. Célban lihegés nem sok, éhes sem
voltam, kényelmes befutó lett belőle.
A mosoly az új bringának, és a jó
erőnlétnek szól, a rövid távot simán hozom. A szomorkodás
annak szól, hogy túlságosan beosztottam az erőmet, és egy csomó
helyezés még bennem maradt. Most azt gondolom vagy 10 percet is
tudtam volna hozni, ha:
- Rajtnál nem finomkodok hanem rögtön harapni kezdem a távot.
- Gyors lejtőn bátrabban kell tolni.
- Gyúrni kell a köves emelkedőzésre.
Jó volt a verseny, mint mindig. Talán egy kicsit sok az aszfalt a rövid távon, és sajnos nincs kékes. Rocky nagyon jól vizsgázott, szuper bringa. Mindenhol jól megy, abszolút fekszik, élveztem vele a mászást és a lejövetelt is. Egyedül a váltó/poplock karokat kéne megtanulni rendesen :-) Másnap pedig visszamentem a Probike-ba, és beruháztam egy új nyeregbe … természetesen könnyebb mint az eredeti, igaz olyan mintha egy deszkán ülnék.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése