Hajtásfelújítás - harmadik menet, KO

Szóval amint azt korábban mondtam, a nagy nekibuzdulásnak az lett a vége hogy meglátogattam a szakembereket.

Ha több eszem van, akkor ezt korábban megteszem. Sebaj, most van egy túlméretes kiütőm - ha valakinek kell egy jóárasított BB30-as ütleg az szóljon -, meg egy présem a következő meccshez.


A múltkor szépen előkészítettem a hajtókart, felszereltem a XX-es tekertyűt, és úgy-ahogy behúztam a kábelt a SRAM X9-es váltóba. Aztán az egész miskulanciát betoltam a szervizbe. Bólintottam a harminc jurós irányárra, s másnap közölték hogy húsz. Hoppá! Na, tényleg nagy marha vagyok, nyugtáztam. Kiderült, hogy a múltkor megismert haladvány szerint Bécsben általánosan 1 jurós percdíj van - legalábbis két helyen tuti - s mivel a hajtókart már kiszedtem... ennyivel kevesebb lett a munkájuk.

Csekkolásképp megpörgettem a hajtókart: pörög, de nem egy perpetuum mobile. Hogy ennek a szuperolcsó csapágy vagy valami installációs pontatlanság az oka? Majd kiderül.

A bolt előtt felapplikáltam a láncot, majd a következő kétszáz méteren megfejtettem hogy mi kattog iszonyat módon: bizony, amikor hazavágtam a váltót, akkor a váltórögzítő fül is elferdült. A következő kétszáz méteren morfondíroztam, majd az elmúlt hónapok sorozatos idióta döntései után hoztam egy jót: hátraarc, vissza a szervízbe.

Elmondtam mi a stájsz, erre szó nélkül felcsapták a bringát az állványra és egy tolómércével összenőtt erőkarral pikkpakk helyrecsavarták. Aztán elvették az esti játékomat, mert három mozdulattal a váltót is beállították. Nonpluszultra amikor az anyagiakat akartam rendezni, akkor legyintettek: itt volt szervizen a bringa, belefért.

És innentől wow, meg szuppä, meg hubazmeg. Mert amit SRAMék műveltek az új tekerőlanttal arra nincs felsőfokú jelző. Egyszerűen ez Az. Finom határozott mozdulat, hátulról jön a férfiasan pontos kattanás, és a lánc a helyén.


Ésmég: szóval a SRAM azért tetszett eddig mert egyszer beállítod, és a büdös életbe nem kell hozzányúlnod. Az elmúlt években a sokat látott X9-emet még a bowdencsere után sem kellett állítgatni. De az, hogy a vadiúj váltóhoz találomra behúztam a drótot, a szervizes belőtte a határolókat és működik mint a Schaffhausen... na ez az amiért csak SRAM.

Itthon már csak az apróságok maradtak: kormánycsapágyat kicsit megigazítani, visszatenni a pedált, majd a teljes dizájnolás megkoronázásaként egy piros kupakot tettem a hátsó váltó madzagjára.

S bár bennem volt a félsz a dizájn miatt, de ezzel a pár piros folttal Pierre igazán vagány kiskölyök lett.


Előzetes: bringaimpressziók, valamint egytálétel - a közeljövőben.

Megjegyzések

  1. Jol mutatnak ezek a piros cuccok. De miert nem type 2-es hatsovaltora cserelted, ha mar X9? azonkivul, hogy a legkisebb lanckereken levo pozicioban szorulhat a type 2-es valto, vagy valami ilyesmit olvastam.

    Eleg feszes a lanc kulon lancfeszito es erosebb rugoju valto nelkul (type2, shadow+)? Mer oke, hogy speci kialakitasu lanckerek, de aze' kicsit szkeptikus vagyok.

    Azt a muanyag izet, ami miatt nem tudtad kiutni a csapagyakat, arrol szivesen lattam volna kepet. Pontosabban arrol, hogy mitol nem fert be az a szerszam.

    VálaszTörlés
  2. Az alapvető gond, hogy BB30-as szerszámokat vettem, és nekem BB86 vagy BB92 kell. Sebaj, van egy évem amíg megint tönkremegy ez a csapágy, addig kitalálom mi kell pontosan - és majd beszerzek egy jobbat, mert azért ez a Shimano BB-7141A nem egy tigris.

    A Részfészről nemsokára lesz egy poszt, csak még próbálgatom. De az első menetek bizalomgerjesztőek.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)