A legjobb aszfaltos túra Bécsből

Kezdjük azzal, hogy vettem egy országútit. Igen, tudom, az nem férfinak való dolog, de ígérem nem fogok egy szál cicanadrágban bringázni. De most komolyan, az ember esik egyet, aztán tekerhet haza gatyából kilógó seggel...

Az érem másik oldala, hogy  szép teljesítmény egy 160mm-t mozgó fullyval felmászni a Glocknerre, de azt azért nem így kéne. Szóval, tök alap TREK Domane AL2, országnézésre.

S most nézzük a túrát:
A kezdés legjobb Schünbrunntól: Hietzing megállótól a 60-as villamos vonalán ki Mauer -  Rodaun - Perchtolsdorf irányába.

Perchtoldsdorf

A perchtoldsdorfi főtér déli végében figyeld a "Gießhübl" jobbra táblát, ahol az út laza 5-6%-al húz fel a szőlők között. Érdemes megfogadni a tábla tanácsát valamint vissza-visszapillantani:

Gießhüblből jó kis lejtó adja magát egészen a Mödling - Burg Liechtenstein - Gaaden elágazásig, ahol ha jót akarsz magadnak, egyenesen továbbmész a vár felé. El a parkoló mellett, és párszáz méter múlva voilá:

Burg Liechtenstein

Miután visszacsorogtál az elágazódásba, jöhet Hinterbrühl és Gaaden. Az előbbi klasszikus Bécs melletti település, régi házakkal, utóbbi nem annyira klasszikus, de a völgy szép. Az út egyetlen ingerszegény része az enyhe emelkedő Gaaden után, de Heiligenkreuz kárpótol:

Heiligenkreuz

A kolostort szűken kerülve ("Baden balra" tábla), két lehetőséged lesz: az egyik az országút, a másik pedig a bringaút. Mindkettő a Helenental nevű, egyre szűkülő völgyben halad, egymástól pár méterre. A bringautat javaslom; nem fogsz ötvennel menni, de ne is ez legyen a cél.

Helenental

Baden megéri hogy kicsit csalinkázz benne. A Kurpark (rossz az aki jóra gondol) fagyizója egész korrekt.

A továbbiakban a vasút hegy felőli oldalán érdemes maradni, Pfaffstätten, majd Gumpoldskirchen irányában szuper kis-Toszkána van, ciprusok nélkül.

Gumpoldskirchen előtt

Gumpoldskirchen

Jó kis lejtő visz Mödlingbe, ahol figyelj hogy időben elkanyarodj balra, ha meg akarod nézni a városkát. Meg akarod, hidd el...

Mödling

Innen a 13-as út visz Perchtoldsdorfba (ha meg akarod megint nézni, akkor balra kell tartani, a főút elmegy a városka alatt. A táblákat követve Rodaun, majd Mauer, ahol a Mauerer Hauptplatzon nyáridőben kötelező program a "Das Eis" nevezetű műintézmény.

Megjegyzések

1. Na de a Gaaden - Modling kozti aszfalt (11-es ut: Gaadner Str./Bruhler Str.) a sziklak altal ovezett canyonban! A legszebb taj a kornyeken, pedig nem keves konkurrencia van :)