Zebegény - Hegyes-tető (S)

Régi adósság ez. A végigjátszás most se sikerült, de legalább megvan tavaszig az életcél.

Zebegényből a sárga háromszög kockakövekből kirakott úton kapaszkodik fel a Trianon-emlékműhöz, melyre nem pazaroltam időt, hiszen délkeleti végén halad tovább az ösvény (S1). Hamarosan befut a kék kereszt elágazásába, amely a Csizmadia-völgyön húz fel a Köves-mezőhöz (ez a lankásabb változat). Ha nem sikerül bevenni a kanyart, ne csüggedjünk, a kilátás kárpótol.

De aki merész, vágjon neki a sárgának. Éles jobb és bal flikkflakkal máris cirka 16%-os emelkedővel indít, amelyet ha túléltünk, kis pihegés után még egy követ, amelynek a második része helyenként a 20%-ot is eléri (előtte bevezetésként szederbokrok), az első részben pedig vidám gyökeres lépcsők vannak. Szégyen a tolás de hasznos; közben a Remetekereszt-bércről ha van kedvünk hátrafordulni, tegyük meg. Szép.
Összességében felfelé ez már kihívás, lefelé valószínűleg élvezetesebb, bár a gyökeres betétre és a Lóczy-pihenő meredekjére érdemes odafigyelni. Nehézségileg S1, de a gyökeres rész kap egy S2-t.

Az előzmények után a Köves-mezőről Hegyes-tetőre vivő kanyargós dózerút már meg se kottyant, s az adótoronytól már vidám dúdolgatással tekertem fel a kilátóhoz (a nagyobb kövek miatt S2-). Ez a variáns jóval könnyebb mint a kék-sárga közös útvonal, amely nem szarozik, nekimegy a hegynek egyenesen. Na, én ezt egyelőre kihagyom...

A továbbiakban aránylag jó tempóban végigverekedtem magam a kék jelzésen a Templom-völgybe (a bjegyzés frissítve), majd az egészet levezettem az aszfalton Vácig.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)