Naszály, sárga karika

Egy kis hazai... Ez most séta volt, de igyekeztem bringás szemmel nézelődni közben. A naszályi aszfaltút utolsó kurflijából indul a dolog, ott ahol a Naszály alternatív indul lefelé.
Kicsit előrébb, jobbra visszafelé széles murvás...

A murvást hamar keresztezi egy földút, amin balra fel, majd kisvártatva egy enyhe balkanyarban jobbra indul az egynyomos. Ez először csak simán emelkedik, majd nagyjából tekerhetetlenül meredeken vezet fel a Vaditatóhoz, ahol már embernek való az út:
Vaditató környéke
Itt csatlakozik az út a kék sáv jelzésbe, így jobbra tarva még egy kis kaptató és megvan a Naszály csúcsa. Eddig nagyjából 380m szint van a buliban.

A csúcstól a tavasszal megénekelt zöld háromszög és sárga körforgalom, így most csak képek.

A csúcstól a Nagybánya-kőig sodrós, poros szekérút...
...némi fékútnövelő makktengerrel.
A Nagybánya-kőtől ugyanaz, csak még porosabb,
még nyomvályúsabb, majd a nagy elágazás után
csodás mélyút
alattomos kövek.
Tavasszal a fenti részen sikerült eltaknyolni. A hiba ott volt hogy túl lassan mentem és rádőltem a bal oldalt látható köves falra (a fotó lentről felfelé van). Ezt a szakaszt valószínűleg bátran be lehet venni kicsit gyorsabban, utána lent széles ív van (azért érdemes megtekinteni bevetés előtt - tavasszal szerintem jóval csúszósabb, porosabb volt; igaz most meg makkal van teli).


Megjegyzések

  1. A "mélyút" csak idén lett ilyen sajnálatosan széles és sima. Pár hete voltam arra, mintha terepjáró (!!) ment volna rajta rendszeresen. Korábban nem így nézett ki. Öklömnyi és nagyobb kövekkel megszórt, tekerni csak igen odafigyelve volt alkalmas a felső része. Ugyanilyen módon "pusztult le" az északi oldalon, a kék jelzésbe a Kosd felől a visszafordítónál csatlakozó út is. Tavaly már az is autópálya szélességű lett, holott korábban egynyomos ösvény volt. Szomorú.

    Kisherceg

    VálaszTörlés
  2. Ahá, akkor lehet hogy ez változott tavasz óta, mert most fel-alá bóklásztam a taknyolásom helyszínén és nem értettem mi okozhatta az esést, mert nem láttam azt a sok követ ami ott volt.

    Kár ezekért a jó kis egynyomosokért (személyes szívfájdalmam a Taxról lejövő piros tavaly történt szétbarmolása).

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)