Earl Grey project III - Acta est fabula


Másfél éve az volt a kérdés, hogy "De mikor lesz ebből a halom kacatból bringa?" 
A rövid válasz, hogy bizony csak mostanra. 

Ez alatt az idő alatt kiderült hogy jól sejtettem, kinyírták a 26"-os méretet. Ezzel meg lehet barátkozni - addig legalábbis míg át bírom emelni a lábam a kerék felett...

Egyéb marhaságok beugrottak, mint az ovális lánctányér, állítható nyeregcső - ez utóbbival még kivárok, hogy tényleg szükségem van-e rá.

Szeretett bringamérnökeim ezzel párhuzamosan szélesíteni is kezdték a dolgokat: szélesebb felni a jobb tapadásért, szélesebb kormány a jobb manőverezésért - e kettőt még túl lehet élni, ráadásul ha nem tetszik levágni le lehet egy kormányból. De ezek a jóemberek kitalálták hogy nem 135mm, hanem 142 legyen a hátsó tengely hossza (sőt most már 150 felé mennek), mindezt a merevség érdekében. Abba ne menjünk bele hogy két azonos átmérőjű tengelyből a hosszabb vagy a rövidebb merevebb...
Lényeg hogy mikor két hónapja nekiálltam a kerékszett keresésének, a szűk keresztmetszet az volt, hogy baromi nehéz 135mm-es tengellyel masszív kereket venni. De végül meglett, és az amit eredetileg is kinéztem: Spank Spike Race 28.


Nagy örömömben rá is húztam a villát az első kerékre - és jött a meglepi: nem megy bele. Miafaszvan?

Nos az van, hogy ezek a jómadarak Sraméknál kitalálták hogy Boost. Nem 100mm az első tengely hanem 110mm. Mert az jó nekem. Jó? A lófaszt.

Az egy dolog hogy az első tengelyt benéztem, de most mit csináljak? Küldjem vissza a kereket? Pár órás keresés után kiderült hogy nem nagyon van helyettese. Mi lenne ha a villát cserélném? Bizony, a Revelationt annak idején jó áron vettem, elvileg simán elmegy annyiért a használt piacon, csak idő kérdése.
És mi a választék? 27,5", 140mm, tapered, 110mm QR... Rock Shox Yari. Semmi más. Sok értelme van boostolni ha csak egy villát tudok venni. De végül is, nem rossz. Masszív állat, bár nehezebb és kevesebb kütyü van benne mint a Revelationban. Szóval vérző szívvel, de apróhirdetés és villarendelés.



Közben persze nem hagyott a kisördög, hogy itt valami nem stimmel. Nehogymár ne lehessen leszedni azt a kis bigyót a tengely végéről. És láss csodát, egy-két hét olvasgatás, kérdezősködés után egy óvatos mozdulat a csavarhúzóval és hopp, kiderült hogy legalább a beszállítóknak van esze az iparban. Mert minek átállítani a gyártósort kétféle tengelyre, ha egy adapterrel is meg lehet oldani az 5-5mm különbséget?

Így apróhirdetést töröl, az időközben megérkezett Yari postafordultával vissza a feladóhoz és hurrá.

A fejcsapágyazást szakemberre bíztam, majd egy hosszú este folyamán összeraktam a cuccot. Aztán még egy kör a szakikhoz, mivel otthon nem fogok nekiállni a fékolajjal koszolni, lerövidítették a fékkábelt, és...

Kész.

Az üröm az örömben:
- a gép súlya 12,44 kg - ami pont egy kilóval több, mint az alkatrészek hivatalos súlya összeadva.
- A csavarrögzítő ragasztó ellenére valahol kiesett a pedálból a csavarok 80%-a. Hogy ez a szervizben történt vagy a melóhely bringatárolójában tekerte ki valaki azt nem tudom. De bazmeg ez azért kibaszott aljas húzás, akárki is csinálta.

Ehh... sebaj; nemsokára mondom milyen a gép élesben.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)