Semmering bringapark
Elég volt az aszfaltbetyárkodásból, elolvadt a hó a hegyen, mehetünk gondolázni!
Persze van a dologban egy kis csavar. Pierre visszatért a szervizből és Doktorbájkék megnyugtattak: szarrá van rozsdásodva, tartós tejet ne vegyek neki.
Szóval telók rendebéve, középcsapágy cserélve, kerekek centírozva - de ez sem segített, továbbra is recseg-ropog az egész gép. S most már azt is tudom hogy mitől - és az mocskosul para, mert hétvégére be van táblázva Semmering.
Elsőre teljesen elmebeteg ötlet egy merevfarú bringát gondolás déhára használni, és ez másodszorra sem hangzik jobban. Na jó'van, de basszus mégiscsak ez a dolga, szóval nesze:
Működik. Nem is akárhogy. Az első óvatos körök után kiderült, nem kell félni jó lesz. 140mm rugóút a 27,5-ös enduró versenyre szánt kerekekkel átmegy mindenen. A kényelem itt véget ér, mivel rugózás hiányában a hátsó kerék Frakk gazdija Károly bácsiként lengedez az ember után. És itt a pont ahol kiderül hogy tudsz-e bringázni. Ha nem, nagyon hamar megtanulsz - legalább alapszinten. A tanulási folyamat részeként azonban néhányszor felnyaltam a placcot (érdemes volt beszerezni a Nukeproof Critical Base Jacket-et).
1 - Family line
Latin nevén Roller track. A felső bringapark jellegű kényelmes ívek után az égvilágon semmi izgalom, leszámítva hogy rettenetesen gyors, sodrós murvás. Bemelegítésnek ajánlott, a csigalejtő és a vicces alagutak azért feldobják a hangulatot.
2 - Piros pályák, felső rész
A gondola felső állomásáról indul a 2a - Northshore per pill zárva (az alábbi kép a szakasz alsó végéről visszatolatva készült),
így marad a 2b - mittudoménmár mi a neve.
A közös indítás után a bobpályán átbújva tessék figyelni, az ideális ív ordas nagy ugratóra vezet, ettől jobbra van a szarrá fékezett egérút. Ez pár enyhe kanyarral vezet egy brutál gyökeres részre (a "brutált" piros pályához mérve mondom),
majd ezt túlélve egy klasszikus wallride alatt lehet elcsordogálni. A falon való bringázáshoz a fenti képen látható, jobbos nyomon érdemes menni. És fullyval; a merev gépet a gyökérzet eléggé lelassítja. Aztán gyökeres lépcsők, egy - a megközelítési szögből durva letörés (lassan át lehet rajta gurulni, később meg fog jönni az étvágy), majd gyors ívek után vége is. Placc, pihi.
2 - Piros pályák, alsó rész
A pihenő utáni első íveket egy elágazás követi, itt jobbra van a 2c - Sweet & sexy. Kellemes erdei tekergés, sok épített fahíddal, melyek közül némelyik brutál ugratóba fut. Mindig van csirkeösvény, szóval földi halandók is végig bírnak menni. Nehézség alapjában piros, de durvíthatod dupla feketére.
A zárás hosszas sóderes lejtő, amit néhány alacsonyra épített tabletop tarkít - opcionális gyakorlási lehetőség, érdemes kihasználni. A gondola alsó állomása fölötti rész pedig tele van szórva ugratókkal, ívekkel - ideális bemelegítő hely.
A fent említettekkel szépen el is ment a délelőtt. Ebéd után egy környi fotózást rendeztünk, majd nekiláttunk a többi piros felfedezésének.
A pihenőhely után balra tartva a Banana Flip ugratója jön. Hamar megszokja az ember, és jó móka. Nekem bejött ez a megoldás: lejtős nekifutás után az emelkedő teteje előtt egy ugrató. Biztonságos, mivel úgyis lassulsz. Egész jól ki vannak az ívek számolva.
Utána pár kanyar, három lehetőség jön. Elsőre a 2d - Bunny Trailt választottuk, és az annyira kurva jó, hogy nem is variáltunk tovább. Ha szereted a köves-gyökeres-tekergős egynyomost, akkor ez a te pályád. Az ugratókat érdemes kihagyni - ha hozzánk hasonlóan nem tudsz ugratni. A betongyűrű vizuálisan brutális letörését is kihagytuk.
Rövid murvás gyorsulás, a banánhoz hasonló felfelé-ugrató, aztán be az erdőbe! Két-három kör után elég magabiztosan repül át az ember a köveken, gyökereken. Nem könnyű, nem brutálnehéz - pont jó. Fotó videó? Majd legközelebb...
2e, 2f? Érdeklődés hiányában elmaradt. Szintén majd legközelebb...
3 - Downhill
Általában szeretem a bringáimat a felső határukon nyúzni (lehet hogy ezért nincs ingerem déhá gépet venni: nem tudnám kihasználni) - de fekete pályára merevfarúval? A hülyeségnek is van határa, így a dedikált DH pályának csak az alsó részébe figyeltünk be a nap végén. A Nyuszi-ösvény végén lehetőség nyílik erre. Sztenderd felfelé ugrató, majd szűk, csiki-csuki. Feltehetően még 26-os kerekekre tervezve, simán túllőttem egy kanyart - vagy csak simán túl magabiztos lettem. Ez utóbbinak lett meg a böjtje az utolsó kör során. Eleresztettem az ugratót és elkövettem a klasszikus hibát: a leérkezés durván első kerekes lett, és ahogy ilyenkor illik már ugrottam is át a kormányon, majd legurultam a susnyásba.
Összegzés - pálya
Semmering már durva terep. Kezdőknek a Family line sajnos csak fent ad bringapark fílinget, utána túl sokat kell gurulni az újabb körért. Lejtőzéssel ismerkedni talán Kalnica a jobb megoldás.
A piros pályákon már követelmény hogy nem ijedsz meg húsz-harminc méternyi gyökérzettől és kisebb-nagyobb lépcsőktől. Itt az ösvények nem olyan simák mint mondjuk a Lily Wagrainban.
Összegzés - a Szürke Gróf
Kibírta. Az első körök után azt mondtam, nem kell ide össztelós. A nap végén azt mondom: erősödni kell. Főleg egyenes rázós szakaszokon jött ki a hátsó tag hiánya, valamint ugráskor. Szerintem csak féltem a hátsó kereket, és emiatt nem csapkodom a gépet úgy mint ahogy Pierre-el tettem. Pedig valószínűleg bírná...
Összegzés - benyomások
Egy bringapark teljesíthető alapcuccal (merev géppel, különösebb testvédelem nélkül - Wagrainban láttam XC-s túrázókat kommandózni), de nagyon más lesz ha tudod hogy a gép is bírja, kevésbé fáradsz el és a páncélzat az esetleges bukta következményeit csillapíthatja. Ez nem jelenti, hogy ha nincs technikád akkor simán túléled a napot.
Részemről a kérdés: mennyivel lesz könnyebb egy ilyen nap össztelóssal?
Persze van a dologban egy kis csavar. Pierre visszatért a szervizből és Doktorbájkék megnyugtattak: szarrá van rozsdásodva, tartós tejet ne vegyek neki.
Szóval telók rendebéve, középcsapágy cserélve, kerekek centírozva - de ez sem segített, továbbra is recseg-ropog az egész gép. S most már azt is tudom hogy mitől - és az mocskosul para, mert hétvégére be van táblázva Semmering.
Elsőre teljesen elmebeteg ötlet egy merevfarú bringát gondolás déhára használni, és ez másodszorra sem hangzik jobban. Na jó'van, de basszus mégiscsak ez a dolga, szóval nesze:
Működik. Nem is akárhogy. Az első óvatos körök után kiderült, nem kell félni jó lesz. 140mm rugóút a 27,5-ös enduró versenyre szánt kerekekkel átmegy mindenen. A kényelem itt véget ér, mivel rugózás hiányában a hátsó kerék Frakk gazdija Károly bácsiként lengedez az ember után. És itt a pont ahol kiderül hogy tudsz-e bringázni. Ha nem, nagyon hamar megtanulsz - legalább alapszinten. A tanulási folyamat részeként azonban néhányszor felnyaltam a placcot (érdemes volt beszerezni a Nukeproof Critical Base Jacket-et).
Apropó protektoráció: eddig az volt az elvem, hogy "óvatos duhaj vagyok", nem kell páncélzat. Az évek során azonban az ember bátrabb, magabiztosabb lesz, nő a sebesség. És ez akarod-nem akarod, időnként talajfogási gyakorlatban végződik. Az a nem mindegy, hogy fel bírsz-e állni ezután. Szóval sisak, térd- és könyökvédő minimum. Ha emellé odatesszük hogy a képek alapján egy mostani XCO pálya simán megkaphatja a piros besorolást, nem csoda hogy ott is használnak már térdvédőt.S most nézzük a pályákat. A hivatalos oldalt bújva kissé összekavarodik az ember, mivel a képek és a linkelt videók alapján lehetetlen összerakni, ki kivel van a hegyoldalon. Ennek egyik oka, hogy az oldalon a képeknek és a videóknak néha köze sincs a valósághoz (pl a Banana Flip videója a park felső felén levő piros útvonalán készült). A másik ok, hogy a leginkább használt piros pályák két szakaszban, egymással párhuzamosan haladnak, melyeket ragyogóan lehet egymással variálni.
1 - Family line
Latin nevén Roller track. A felső bringapark jellegű kényelmes ívek után az égvilágon semmi izgalom, leszámítva hogy rettenetesen gyors, sodrós murvás. Bemelegítésnek ajánlott, a csigalejtő és a vicces alagutak azért feldobják a hangulatot.
2 - Piros pályák, felső rész
A gondola felső állomásáról indul a 2a - Northshore per pill zárva (az alábbi kép a szakasz alsó végéről visszatolatva készült),
így marad a 2b - mittudoménmár mi a neve.
A közös indítás után a bobpályán átbújva tessék figyelni, az ideális ív ordas nagy ugratóra vezet, ettől jobbra van a szarrá fékezett egérút. Ez pár enyhe kanyarral vezet egy brutál gyökeres részre (a "brutált" piros pályához mérve mondom),
majd ezt túlélve egy klasszikus wallride alatt lehet elcsordogálni. A falon való bringázáshoz a fenti képen látható, jobbos nyomon érdemes menni. És fullyval; a merev gépet a gyökérzet eléggé lelassítja. Aztán gyökeres lépcsők, egy - a megközelítési szögből durva letörés (lassan át lehet rajta gurulni, később meg fog jönni az étvágy), majd gyors ívek után vége is. Placc, pihi.
2 - Piros pályák, alsó rész
A pihenő utáni első íveket egy elágazás követi, itt jobbra van a 2c - Sweet & sexy. Kellemes erdei tekergés, sok épített fahíddal, melyek közül némelyik brutál ugratóba fut. Mindig van csirkeösvény, szóval földi halandók is végig bírnak menni. Nehézség alapjában piros, de durvíthatod dupla feketére.
A zárás hosszas sóderes lejtő, amit néhány alacsonyra épített tabletop tarkít - opcionális gyakorlási lehetőség, érdemes kihasználni. A gondola alsó állomása fölötti rész pedig tele van szórva ugratókkal, ívekkel - ideális bemelegítő hely.
A fent említettekkel szépen el is ment a délelőtt. Ebéd után egy környi fotózást rendeztünk, majd nekiláttunk a többi piros felfedezésének.
A pihenőhely után balra tartva a Banana Flip ugratója jön. Hamar megszokja az ember, és jó móka. Nekem bejött ez a megoldás: lejtős nekifutás után az emelkedő teteje előtt egy ugrató. Biztonságos, mivel úgyis lassulsz. Egész jól ki vannak az ívek számolva.
Utána pár kanyar, három lehetőség jön. Elsőre a 2d - Bunny Trailt választottuk, és az annyira kurva jó, hogy nem is variáltunk tovább. Ha szereted a köves-gyökeres-tekergős egynyomost, akkor ez a te pályád. Az ugratókat érdemes kihagyni - ha hozzánk hasonlóan nem tudsz ugratni. A betongyűrű vizuálisan brutális letörését is kihagytuk.
Rövid murvás gyorsulás, a banánhoz hasonló felfelé-ugrató, aztán be az erdőbe! Két-három kör után elég magabiztosan repül át az ember a köveken, gyökereken. Nem könnyű, nem brutálnehéz - pont jó. Fotó videó? Majd legközelebb...
2e, 2f? Érdeklődés hiányában elmaradt. Szintén majd legközelebb...
3 - Downhill
Általában szeretem a bringáimat a felső határukon nyúzni (lehet hogy ezért nincs ingerem déhá gépet venni: nem tudnám kihasználni) - de fekete pályára merevfarúval? A hülyeségnek is van határa, így a dedikált DH pályának csak az alsó részébe figyeltünk be a nap végén. A Nyuszi-ösvény végén lehetőség nyílik erre. Sztenderd felfelé ugrató, majd szűk, csiki-csuki. Feltehetően még 26-os kerekekre tervezve, simán túllőttem egy kanyart - vagy csak simán túl magabiztos lettem. Ez utóbbinak lett meg a böjtje az utolsó kör során. Eleresztettem az ugratót és elkövettem a klasszikus hibát: a leérkezés durván első kerekes lett, és ahogy ilyenkor illik már ugrottam is át a kormányon, majd legurultam a susnyásba.
Összegzés - pálya
Semmering már durva terep. Kezdőknek a Family line sajnos csak fent ad bringapark fílinget, utána túl sokat kell gurulni az újabb körért. Lejtőzéssel ismerkedni talán Kalnica a jobb megoldás.
A piros pályákon már követelmény hogy nem ijedsz meg húsz-harminc méternyi gyökérzettől és kisebb-nagyobb lépcsőktől. Itt az ösvények nem olyan simák mint mondjuk a Lily Wagrainban.
Összegzés - a Szürke Gróf
Kibírta. Az első körök után azt mondtam, nem kell ide össztelós. A nap végén azt mondom: erősödni kell. Főleg egyenes rázós szakaszokon jött ki a hátsó tag hiánya, valamint ugráskor. Szerintem csak féltem a hátsó kereket, és emiatt nem csapkodom a gépet úgy mint ahogy Pierre-el tettem. Pedig valószínűleg bírná...
Összegzés - benyomások
Egy bringapark teljesíthető alapcuccal (merev géppel, különösebb testvédelem nélkül - Wagrainban láttam XC-s túrázókat kommandózni), de nagyon más lesz ha tudod hogy a gép is bírja, kevésbé fáradsz el és a páncélzat az esetleges bukta következményeit csillapíthatja. Ez nem jelenti, hogy ha nincs technikád akkor simán túléled a napot.
Részemről a kérdés: mennyivel lesz könnyebb egy ilyen nap össztelóssal?
Megjegyzések
Megjegyzés küldése