Som dűlő

Táv: ~8 km (bikemap.net)
Idő: 1 óra
Nehézség: két komoly emelkedő van benne

A zebegényi vasútállomás mögötti térről indul egy meredek utca felfelé. Jó meredek, de leküzdésével a szakasz egyik durva része ki is van pipálva. A rádiótoronynál balra, majd jobbra kell kanyarodni, és máris megvan a panoráma Szob felé.
A fennsíkon jól követhető a szekérút, amely a Som-dűlőig kellemesen ereszkedik. A tanyát balról kerülve egy T-elágazás okoz némi fejtörést. Első ottjártamkor a balról hallatszó erős kutyaugatás hamar eldöntötte az útirányt: jobbra.
Párszáz méter után az út enyhe bal kanyarral kimosott sziklákon keresztül halad lefelé az erdőben, majd éles S-kanyar következik. Szóval ésszel tessék, nagyot lehet esni. És hopp, máris megvan a bőszobi út.

Mintegy fél kilométer után jobbra csábító kétnyomos támadja meg a domboldalt. Érdemes nekimenni. Mintegy 1 km-nyi emelkedő, balra káposzta, jobbra búza. Nyári délutánokon a mellékelt fotón látható vizuális doppinggal.
Az emelkedő végén rövid szintbeli haladás után az elágazásban balra.

Jobbról valószínűleg a Som-dűlőnél elhagyott út csatlakozik. Itt újabb csodálatos látvány van, de bámuldozás esetén érdemes megállni, mivel az út tele van elhajigált drótkerítés-darabkákkal. Habár ilyen tájon még a defektszerelés is élmény volt.
A fennsík után rövid élménylejtőzés van Csurgópusztáig. Persze itt is érdemes vigyázni, eddig kettőből kétszer jött szembe autó. A lepusztult házak után már lendületből fel lehet mászni a rövid, köves emelkedőn a Márianosztrát Kóspallaggal összekötő műúthoz.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)