Le az Exelbergről

Eddig sem volt túl egyszerű dolgom ha az Exelberg felé tévedtem, hiszen a lejutás olyan mint üvegezni a lánykollégiumban. Mindegy merre áll, jó lesz.

Tegnap esti nyugodt whiskykortyolgatásom hangulatát ez a videó zaklatta fel (az úriember blogja az oldalsávban található). Nyolc perces lejtőnek tűnő tárgy, s az utolsó képkockáknál azonnal a térképhez nyúltam. Megvan az ösvény vége. De hol az eleje?

Kollégámnak mutattam, és kapásból közölte: a teteje az exelbergi TV-torony tövéből indul. Jeah.

Ebédszünetben megpróbáltam eszembe vésni az útvonalat, majd a kora délutáni napsütésben útnak indultam. A szokásos Salmannsdorfer Höhe, Hameau, Exelberg útvonal. A Hameau környékén még maradt egy kis hó s a toronynál már némi jég is volt az aszfalton. De ez mindegy, mert úgyis bevágódtam az erdőbe. Ahol őszi avar fedte a pocsolyák fagyott felszínét, így a videón látható sima ösvényre távolról sem hasonlított.


Azonban, ez az a hely, amit nyugodtan merek ajánlani a magyar erdészetnek és bringásoknak mint tanulmányi kirándulás a közös munkához. Ez tényleg mountain bike útvonal (a Hameau és a Wilhelminenberg útvonalak része). Hivatalos. Táblázott. Aránylag meredek. Lehet rajta gyorsan, lassan menni.

Az alsó rész (piros jelzés) a fakitermelés miatt jelenleg katasztrofális állapotban van - értsd: olyan mint a Mátra Maraton egyes részei voltak 2011-ben.

Mindent összevéve az "exelbergi lánykollégiumba" új csaj érkezett. Helyenként rázós, de talán kapható lesz néha egy gyors menetre...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)