Bringacsekk - Merida Juliet 300, 2013-as évjárat

A nevezett jószág még tavasszal került az istállónkba. Mivel Pierre szervizben van, s a jó idő fogalma a családban eltérő - nekem elegendő az 5°C-al párosodott napsütés - kölcsönvettem.


Nem vacakoltam a gumik cseréjével - a gyári Merida Speed gummákat fennhagytam, és a szokásos közeli hegy felé fordultam. Azért egyszer felteszem rá a Minionokat...

Első ránézésre vagány kiscsajnak látszik. Jó kiállása van, és nagyon megindul. Ez valószínűleg a kis csoffadt 2.1-es gumiknak és a merev hátsó résznek köszönhető, valamint annak hogy - dacára annak hogy egy éve megvan - zsírúj. Minden pöpec, váltás leheletfinom. Szóval el lehet menni ezoterikába hogy XTR vagy X0, de egy korrekten karban tartott Acera is hozza azt ami az átlagembernek kell.

Az hogy a gép kicsi és szó szerint a bringa fölött ülök, azt ignoráltam - méretkülönbség. Ennek ellenére a lejtőkön elég nyugisan mentem, amit a fékek is támogattak: a hidraulikus Tektro tette a dolgát korrekt módon. A 180/160mm-es összeállítás tökéletes. A tervezett célközönségnek ennél durvább nem kell, mert csak fejreáll. Ezek a fékek simán megfognak egy 50-60 kilós nőt, és még némi moduláció is szorult beléjük.

Teló: na, ez sajnos a "teljesen felesleges" kategória. Ha egy satufékes durva nózdájvot nyomok, úgy félig sikerül lenyomni a villát, de egy átlagos erdészeti út - majdnem simát írtam, de az azért nem lenne igaz - már megoldhatatlan kihívást támasztott. Konkrétan majd kirázta a kezemből a gépet.
Azért ez egy női bringa, és ők tényleg tudják mi a különbség egy centi vagy tíz centi "rugóút" között... Szóval hogy témánál maradjak, lejtőkön nem volt egy kezes bárány; olyan kis nyámnyila csajként viselkedett, aki hagyja ugyan magát de úgy gondolja hogy elég ha csak a faszi aktív. Na, ezt meg mi tudjuk hogy nem jó.


A Merida marketingeseinek tehát volna pár ötletem:
- Egy nő keze kisebb mint egy férfié. Okés, vannak dolgok amelyet majdnem ugyanúgy átérnek, de az más téma. Tehát ha én épp elérem a fékkart, a csajomnak kényelmetlen lesz. Persze őt nem zavarja, ő nem szöszmötöli a bringa csavarjait. Én állítanám neki, de nincs fékkartávállító.
- Az első telót vagy ne rakják be, vagy tegyenek bele puhább rugót. Ja, hogy levegős teló csak az 500-astól kezdve van plusz háromszáz juróért? Nabaz, annyiért Rebát rakok bele...
- A gumis markolatok helyett egy pár lockringes cucc jobb lenne, akkor nem kéne hetente a helyükre rángatni őket.

Az árat tekintve kissé túl van árazva a kicsike. Az újonnani 700 juró ár a rablás kategória, és még az akciós 500 is erős határeset. Ezt a minőséget péel egy Dema Ravenával olcsóbban ki lehet hozni.

Összességében tehát nem tudom hova tenni a hölgy felhasználási területét: terepre kevés, aszfaltozott bringaútra sok. Adott a váz, a geometria, a felépítés támogatná a komolyabb előtolást, de amint komolyra fordul a dolog visszakozik hogy jajneolyanhevesen. Baszki, most baszu... izé... montizunk vagy nem montizunk?

Megjegyzések

  1. Remek teszt. 700 euro valoban rablas. A csajomnak 750-ert (listaar 799) vettunk egy 29-es Canyont, full SLX (29 specifikus 40-30-22 Deore hajtomuvel!) szettel, levegos Rock Shox 30 Gold teloval. A sulya is egesz jo. Nem reklamkent irom, biztos van meg 1-2 jo ar-ertek aranyu gep ezen az arszinten.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)