Szén-patak-völgye

Ma sikerült kiszabadulni a négy fal közül. Kismarosig vonatoztam, s egész odáig Kisinóc és a mögöttes részek voltak a cél, de a kisvasútnál inkább a Nagy-Hideg-Hegyet választottam. Majd Királyréten újra módosítottam: a térkép jó minőségű dózerutat jelöl a Spartacus-háztól Magas-Taxra. Onnan pedig még sötétben is visszajutok Királyrétre az ismert úton...



Kellemes dózerút, mely Királyréttől a Hárs-gerincig aszfaltos (a Spartacus-ház fölötti rész középen már mohásodik). Innen kellemesen emelkedik tovább, és a Csóványos alatt éri el legmagasabb pontját. Itt rövid lejtővel ocsmány nagy dagonyába lehet befutni. Na, ezt nem jelölte a térkép - mármint nem a sarat, hanem hogy ott vége a dózerútnak. Elcuppogtam az Újpest-forrásig, ahol a sötétedésre való tekintettel feladtam a további varacskolást Taxra, és lekanyarodtam Királyrét felé.


Technikailag nem nehéz, a táj pedig több mint gyönyörű (a Csóványos alól helyenként a Dunáig ellátni), pláne ily szép őszi délutánon.


Fotósoknak (is): a mohás szakasz délelőtti napfényben brutálisan szép. Valamint a felső szakaszra szép rálátás kínálkozik a Foltán-keresztről a Csóványosra igyekvő kék jelzésről.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)