Nájtrájd a Suta-berki-nyiladékban


A Bagoly-bükkön végig vezető kék pötty csemege. A szürkület ellenére visítva zúztam lefelé a gerincen a Szén-patak fölött. Ezután pedig jött a feketeleves, a Suta-berki-nyiladék kék négyezete képében. Itt már lámpást kellett kapcsolnom, hogy leóvakodhassak a durván köves lejtőn. Holnap pedig ocsmány nagy izomlázam lesz a felkaromban. Jó volt, de ezt többet így este inkább nem. Érzésre megegyezik a szintén Királyrétre tartó és szintén nyílegyenes Taxi-nyiladékkal. S1

Az alsó részen valószínűleg érdemes követni a nyiladékból elkanyarodó turistajelzést, mert az egyenes onnantól még rosszabb minőségű.  

Végül kikeveredtem a Bajdázó-tóhoz, ahonnan már széles sima földúton értem le Királyrétre.

----------------
2010.xi.20. - Megvolt fényes nappal. Az eleje visítós. Negyvenes tempóval zúztam le a széles gerinc rövid gyorsasági szakaszán majd immár rutinos nyereg-mögé-helyezkedés után rá a durva rázatóra (ez egy hagyományosan keresztbe rakott fa megkerülése után kezdődik - nem is baj a lassító). A fene tudja, hogy ez nappal vagy sötétben rosszabb, este legalább nem láttam...

A kövekről bővebben: szóval ez nem olyan mint a szomszédos Taxi-nyiladék. Az szépen végig van szórva, mintha vasúti töltésen nyomulna az ember. Itt a kis mohás bizbaszok kiszámíthatatlanok, s ahol nincs és épp el akarnád engedni a gépet, ott aljas árkok húzódnak ferdén az avar alatt. Nyuszi hopp...

Az alsó részen bekanyarodtam a jelzésre, kikerültem a szokásos útra tett fákat, aztán a Bajdózó-tó melletti erdészeti sáron keresztül boldogan baktattam be Királyrétre, ahol a kútnál egy anyuka épp veszekedett a műanyagmotoros kisgyerekével: ne sarazz, koszos leszel. A gyerek meg bámult engem, épp csak azt nem kérdezte meg, hogy a bácsinak miért lehet?


...a bácsinak azért lehet, mert ő nem kiglancolt béemvével megy, hanem  hazateker és ott megfürdik mert van víz és szappan. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)