Edzés a Dunakanyar bringaútján

Kezembe akadt egy jó könyv, amiben töviről hegyire le vagyon írva mit miért csináljon az ember edzés jelleggel ha ilyesmire adja a fejét. Szépen fel is osztottam magamat pulzuszónákra meg edzéstervre (én is vénségemre hülyülök meg).

Tegnap reggel azonban elmerengtem, hogy ha a bácsi azt írja a könyvben hogy laktátküszöb-pulzusérték fölött csak az igazán fasza csávók mennek öt percnél többet, akkor én vagy ultraszintű faszacsávó vagyok, vagy jóval egyszerűbb a helyzet: rosszul állapítottam meg az értéket. A dolog tesztelésére azt ajánlja, hogy csináljak fél óra tekerést bélkilógós jelleggel, és a második húsz perc átlaga lesz az én barátom.


Így tegnap délután vonatozás közben fancsali ábrázattal szemléltem a szottyos időt. Zebegényben beöltöztem, és Nagymarosig kilógattam a belem a bringaútra. Ott magamhoz képest nagy sebességgel ráfordultam a főútra (most már biztos vagyok benne, hogy a bringa fordul akár vizes úton is, csak a csorba fogam miatt félek a kanyaroktól), amin Kismarosig tovább lógattam a belsőségeimet. Az eső meg szöszmötölt, mintha Szilvásváradon lettem volna...

A nyertes érték 175 lett, így az egész edzésmiskulancia arrébb került.

S hogy épeszű embereknek is legyen infó:
Zebegényben a házak között kanyarog a bringaút, majd hazai szokásoknak megfelelően a 12-es út járdáján halad tovább. Az utolsó házaktól zárt út következik pilisi panorámával, dömösi révvel.

Dömös látképe a Zebegény-Nagymaros közti bringaútról
 
Nagymaros határában, a kilátóféle tákolmány előtt jobbra kell csűrni, majd a sétányon érdemes a tempót visszavenni a sétálók és a trükkös kanyarok miatt.
Nagymaros után jó kis betonlapokon megy az út, Kismarosnál pedig a töltésen. Jelenleg ez víz alatt van, nem is próbálkoztam vele.
Verőcén nyáron épült ki a kerékpársáv. Ugyan van egy kis kurfli benne, hogy az állomásra igyekvő népek derékszögben haladhassanak; aki egyenesen akar menni, szerintem inkább húzzon ki az útra - a kijárat után parkoló autók miatt. A község végétől újra zárt út van Vác határáig, ahol az alagút után rövid közösködés után újra autómentes a dolog. Azért a gyalogosokra és az evezősökre illik vigyázni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)