Earl Grey Project I.

2013-14 fordulóján megérett a gondolat: nem tuningolom tovább Palkót - a nyár folyamán egy kedélyes túra során le is költözött húgomhoz -, hanem...
Na igen. Alapvetően semmi szükség még egy bringára. Azazhogy mégis. Mondjuk télre, hogy ne a forgáspontokat nyúzzam a latyakban. Nomeg ahogy egy régvolt ismerősöm mondta: fő a változatosság.

Mint az előjátékból sejteni lehet, most egy erősen technikai iromány következik. Ráadásul blog a blogban módon hónapokon keresztül készült - nem mintha ez segítene bármin is...

2014. január-február - Diversitas delectat
Tehát legyen egy második bringa. Hmm... De valami más karakter kéne mint Pierre.

Típus
Országúti? Szádra se vedd... Ónos utak helyett azért mégiscsak okosabb ha sarat harap a Minion.

El lehet menni a kisbringák felé - egy 24-es kerekű ugrabugra... á, azt nem sokat használnám, és ne vénségemre törjem össze magam a pumptrekken.

Vagy egy nagy rugóutas háté? Más néven All Mountain HT. Hmmm... nyamnyamm... nézzük csak...

Kerékméret
29-es? Na nem. Azt meghagyjuk a latexgatyós brigádnak.

27,5? A marketingesek úgyis kinyírták a 26-ost. S eszembe jutott, hogy pár éve nagyon megakadt a szemem a Saracen Zen modelljén (egy ideje a fejembe vettem, hogy csak olyan gyártótól veszek vázat-bringát amelynek a gépei DH világkupán is vannak). Nézzük csak: merev far, 140mm teló - ez tetszik. A többi rápakolt cucc azonban nem. Most álljak neki cserélgetni ezen a bringán is?

Hopp! Van egy "vázak" menüpont. Ééééééés igen! Saracen Zen váz, 2014 - gyönyörű színben (2015-re olyan ocsmányságot alkottak, hogy rágondolni is rossz). Tapered fejcső - hoppá. De nézzük a legfontosabbat: OK, menetes középcsapágy - ritka madár ez manapság, de legalább nem recseg-ropog és fenntartani is könnyű. Ráadásul ISCG5 a láncterelőnek vagy a Hammerschmidtnek - ezt még át kell gondolni, de ártani nem használ.

2014. március - Alea iacta es
Kis levelezés egy német kereskedővel, majd egy reggel nagy levegőt vettem és átutaltam a pénzt, aminek következtében pár héten belül megérkezett a doboz:



Apró meglepetésként a kormánycsapágyazást és két markolatot is mellékeltek. Na, legalább ezeket is lehúzhatom a listáról.

2014. augusztustól - Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo
S ha már darabonként rakom össze, miért ne legyen igazán fasza? Ez alatt persze nem azt értem hogy SRAM XX1 lesz rajta Swarovski berakásos titáncsavarokkal, de szép lassan összevásárlom az optimális cuccokat.

Elsőként a középcsapágy. Mi más mint Saint. Aztán, pár nappal a szent megrendelése után megint ránéztem a chainreactionre. Vesztemre. Mert bár határozott elképzelésem szerint a bringa elejét a Renthal Fatbar Lite fogja díszteni, de ezek a mocskok nem átallottak 54 juróért kínálni egy Easton Haven-t. Brutál-fekete, 710mm, karbon. Meg kellett rendelni...


Váltás terén X9-nél lejjebb nem adom, feljebb meg minek menni? Főleg ha kétharmad áron színben passzoló darab került terítékre.

Érdemes kihasználni a fekete pénteket, feltéve hogy van valami érdekes a kínálatban. Idén egy Urge sisak és egy Nukeproof nyereg lett a vadászat eredménye - 60%-kal olcsóbban mint máskor.

2014 karácsony - Aurea mediocritas
A váz után a legkomolyabb döntés a villa. Ez meghatározza a kerékcsapágyat, és az egész bringa karakterét. A választást könnyíti - vagy nézőponttól függően nehezíti - hogy a 27,5 még nem általános a villagyártók közt. Sok a 26-27,5-ös modell amelyeket némi belső machinációval lehet a kellő méretre húzni. A dedikált méretek közt pedig nem könnyű tetszetőset találni.

A hossz változtatása nem feltétel, azonban minden más földi jó mehet bele. A lista a BOS AM Deville-el kezdődött, áthaladt a 32-es Foxokon a Rock Shox Revelation modelljeiig. További jelöltek az X-Fusion Velvet és a Marzocchi 350-ese - basszus, az a mélyarany becsúszószár gyönyörű!

Az árakat és trendeket nézegetve kiderült: a BOS-t az életben nem fogják akciózni, ugyanígy a többit se nagyon - az eredeti árat nem szívesen fizetem ki.

A keresgélés másik nehézsége, hogy nem csak a műszaki paramétereknek, hanem a színvilágnak is stimmelnie kell - így esett ki novemberben egy harmadáras Rock Shox, mivel bugyikék színe volt. Mindennek megvan a maga helye...

De decemberben előkerült egy Revelation 2015-ös modell, amelynek ára és totál fekete színe meggyőzött.


Ezzel még egy kérdés eldőlt, immáron végleg: a gép a váznak megfelelően fekete-szürke lesz, amit helyenként egy kis sárga fog bolondítani. "Couple shades of yellow." Szexi lesz nagyon - nekem dizájnernek kellett volna mennem. Vagy sztájlisztnak. És akkor kenegethetném a csajokat napi nyolcban... Na, vissza a földre.

Karácsony van, és az év során összejött cuccot most betolom a fa alá. De mikor lesz ebből a halom kacatból bringa?


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)