Diós árok

Valami gyors másfél órásat akartam, de az élet másként hozta. A János-kórháznál gondoltam egy merészet és elkanyarodtam a bringás körökben sokat emlegetett Diós árok felé. Amint a mellékelt szintrajzon is látszik, becsületes kis emelkedő. Azért amolyan József Attilásan megvolt (meg-megállva) negyed óra alatt.

Kábé két kilométernyi emelkedő, mégpedig a szemétparaszt fajtából. Lassan indít, majd egyre meredekebb lesz. S mikor már azt hiszed megvan, akkor egy kanyar és még tovább. A miheztartás végett a zindex KT2.0 topikjából néhány időadat. Azonban csendes, néha még árnyékos is.

Ezután a lejtőn azon gondolkodtam, hogy okés hogy Béla király út, de hányadik. Mátyással már nem volt gondom, lévén hogy abból a második nem sok vizet zavart. A két király közti interregnumot a Csillagvölgyi úttal oldottam meg. S hopp, máris szembetűnt a zöld kereszt, ami egyenesen nekimegy a normafai rétesesnek.

Normafa

A felmenet óriási előnye - az Istenhegyi úttal szemben -, hogy csendes. Az az egy-két autós az őrülteknek kijáró tisztelettel kerüli ki az arra bóklászó bringást.


Innen a szokásos János-hegyi nyereg - Budakeszi út etapot megfejeltem, hogy feltekertem a kilátóhoz, majd Ságváriligettől a Hárs-hegyi körúttal, amiről ismét a sárgán tértem le Hűvösvölgybe.


A Balázs-vendéglő romjainál láttam hogy a vonatomnak annyi, így a kék sávon felmentem a Határ-nyeregbe, az Árpád-kilátóhoz, és lerongyoltam Fenyőgyöngyére. Szűk két és fél óra...

Technikai megjegyzés: azért a Continental XKing (hátsó keréken - elöl Kenda Nevegeal van) itt már okozott mókás pillanatokat. A jánoshegyi sárga kereszt meglepően poros volt, azon akkorát csúszott hogy valószínűleg csak a lendületem miatt úsztam meg a perecet.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)