Nem is annyira Nagy-Hideg-Hegy

Pár éve Pistával gondoltunk egyet és feltekertünk az NHH-ra. Valahol a Magas-Tax környékén jöttünk rá hogy ez egy elhibázott döntés volt. Ezen nem segített a turistaház bablevese sem, és azóta számomra a hideg szinonimája az a nap. Véget nem érő tekerés a jeges szélben a Dunaparton Vácig, ahol fél órát ültem a meleg lakásban mire le mertem venni a kesztyűmet...


Az enyhe februárra való tekintettel (és hirtelen felindulásból) Pierre-t is magammal hoztam Magyarországra, így adva volt hogy tekerjünk a haverokkal. A szervezéshez tartozó telefonbeszélgetés cenzúrázatlan részlete:
- És, hova menjünk? - kérdezte Pisti.
- Gondoltam felmehetnénk a Nagy-Hideg-Hegyre.
- Apád faszát, én oda még egyszer nem megyek fel télen - utalt finoman a bevezetőben említett esetre.

Ennyiben maradtunk. Végül sajnos beteg lett, Zozó sem ért rá, szóval szombat reggel tíz körül egyedül vágtam neki a vízparti bringaútnak.

Kellemes hátszél, könnyed napsütés, tíz Celsius pluszban. Vác északi határában le is cseréltem a vastag kesztyűt az egy nappal korábban beszerzett Gore-ra. Az első párezer méteren még vékonykának tűnt, de ahogy bemelegedtem már jól tartotta a hőt.

Királyréten döntöttem: fel a Nagy-Hideg-Hegyre, aztán ha a viszonyok engedik, át a Csóványosra és le az Égés-tetőről.


A kellemes tavaszi környezet az Inóci-bánya felett kezdett megváltozni: megjelentek az első hófoltok, majd a Magas-Taxon a masszív sár, és az olvadozó hólé stabil hóvá változott az utolsó száz méternyi szintre.



Ennek ellenére a korábbi mumus utolsó emelkedő is simán ment, még kis kipörgés is belefért a hátsó kerék részéről.

Óracsekk. Hát, majd három óra kellett a dologhoz, amiből másfélbe tellett míg Királyrétről felértem.Nem egy versenytempó, de az év első komolyabb etapjának megteszi.

Miközben befaltam a sztrapacskát és az almásrétest, a térképet tanulmányozva eldöntöttem: a Csóványos most is kimarad, valamint az Inóci-vágás is. Ez utóbbi elejábe betekintettem felfelé, finoman szólva szét van taposva - reméljük tavaszra megjavul.
Így egyszerűen lecsorogtam a déli oldal felvonója mellett, majd kis sárdagasztás után elértem a Tax rétjére, ahonnan adja magát hogy a Grófi-úton kell lemenni. Huhh... még mindig jó köves... de megérte.

Naszály, Duna, Magas-Tax, Pilis

Megjegyzések

  1. Marciustol koltozom egy fel evre Becsbe, de gyakran fogok Budapestre ingazni. Vonaton mi a legfajdalommentesebb bicikliszallitasi alternativa (azt tudom, hogy railjeten nem lehet)?

    VálaszTörlés
  2. A lehetőségek:
    1) Összecsomagolod. Macerás, ráadásul két éve leszoktam róla, mert majdnem megcsapott az osztrák kalauz párszáz juróra.

    2) A railjet valamikor bővülni fog. Pár hónapja utaztam egyen amin volt bringaszállító rész. De ez véletlen eset volt, egyelőre az osztrák vonalakra lehet csak jegyet venni.

    3) Győrön keresztül a személyvonat - eurégió páros kivitelezhető. Az eurégó négynapos jegy, benne van a bringaszállítás is (Komárom-Bécs a leghosszabb). Elég lassú végigzötyögni, ráadásul a bringajegyeket elég bonyolult venni, hála a MÁV kifinomult jegyvásárlási rendszerének.

    4) Én a Bécs - Pozsony - Budapest járatot használom, mivel a prágai vonatok mindegyikén van bringaszállítás. A trükkök:
    - ha Budapestre mész, szállj le Vácott és az első zónázóval 25 perc alatt benn leszel a Nyugatiban. A nemzetközinek egy óra kell mire bekavar a Keletibe.
    - Alternatív megoldásként az alatt az egy óra alatt be is tudsz tekerni Budapestre. :) (még alternatívabb, hogy Párkányból tekersz Pestre. Szerintem outival simán verhető a vasút)
    - Pozsony - Bécs között eurégióval.

    Menetrend ügyében az oebb.at kiadja az összes variációt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, még egy, ha csomagolod: szerintem az Eurolines buszokba is befér egy bringa. Legalábbis annó vittünk három bringát Nápolyba...

      Törlés
  3. Koszonom szepen a reszletes valaszt. En is olvastam, hogy lesz valamikor kerekparszallito a Railjeten (illetve, ha jol tudom, a Munchen-Budapest vonal kivetelevel, mas vonalakon mar van is), de eleg lassan halad a projekt.
    Az Eurolines most mar Thule kerekparszallitoval is szallit, de ez az a tipus, amelyik a felsocsovet szoritja, es karbon bringaval inkabb nem kockaztatnek (raadasul monti, ejtett csovu Stumpjumper FSR 29, szoval felejtos).
    A Gyor-EUregio nagyon rossz? Neztem, hogy 4+ ora, atszallasi idokkel egyutt, ami eleg kemeny a Railjet menetidejehez kepest.

    A Becs-Pozsony-Budapest viszont jol hangzik. At kell szallni Pozsonyban? Ez Railjet (vagy legalabbis gyors)? Es kulon kerekparszallito van rajta? A Nyugatihoz amugy is kozelebb lakom, szoval a vaci zonazos hasznos tipp. Koszi :)

    VálaszTörlés
  4. Nem latom, hogy atment-e a korabbi valaszom (koszonet meg egyszer a reszletes infokert). Pozsonyon keresztul csak egy olyan opciot talaltam, ahol egy atszallassal el lehet jutni Vacig (16:16-kor indul Becsbol, 19:49-kor van Vacon, ha eddig nem szed ossze kesest, akkor 20:47-kor a Nyugatiban van). Ez 4 es fel ora. Gyoron keresztul Kelenfoldig 4 ora 13 perc. Annyira rossz a Gyor-Budapest szemely, hogy megeri inkabb Pozsonyon at jonni? Nekem Kelenfold es a Nyugati egyforman jo. Vagy Gyor inkabb azert nem ajanott, mert a MAV nem mindig biztosit kerekparszallitast?

    VálaszTörlés
  5. Átjött, csak az egy hétnél régebbi bejegyzések esetén nem jelenik meg azonnal a hozzászólás, moderálás kell.

    Időben: Pozsonyból minden két órában van vonat, amihez általában van bécsi csatlakozás - fél óra várakozással. De az pont elég megvenni a jegyet Pozsonyban, plusz van egy jó szendvicses is az állomáson. Ami még plusz, hogy általában helyjegyet is adnak (plusz 3 juró, néha kötelező, néha nem), ami baromi jól jön amikor tele van a vonat utasokkal.

    Győrrel sincs gáz, csak én az utóbbi tíz évben kissé sokat jártam arra vonattal és gyalog, szóval kicsit unom.

    A MÁV a kerékpárjegyeket kissé kőkorszaki módon adja, általában jó negyed óra míg megrajzolják. A legutóbb Győr felé nem is tudtak nemzetközi bringajegyet adni, Győrben kellet külön megvenni. Szóval szar - bár tegnap Kelenföldön láttam egy szép táblát hogy másfél milliárdot (?) költenek jegyvásárlás korszerűsítésre. Reméljük egy-két nyomtató bele fog férni nekik. Pénztárnak amúgy a Nyugatit ajánlom, ott kevesen vannak, és gyorsan írnak. :)

    VálaszTörlés
  6. Koszonom! Elso Bp-Becs uton (marcius kozepen) akkor kiprobalom Pozsonyon keresztul.
    Arrol megfeledkeztem, hogy a Mav online jegyvasarlasi rendszere (ami szinten nem annyira korszeru, de legalabb van) nemzetkozi viszonylatban es kerekparjeggyel nem mukodik. A masfel milliard garantaltan el fog tunni valami mely zsebben.
    Viszont most latom, hogy aprilistol lesz egy Hortobagy EC (Keleti-Becs) kerekparszallitasi lehetoseggel. Mondjuk ez olyan, hogy hiszem ha latom

    VálaszTörlés
  7. Az elmúlt években a Kálmán Imrén (esti utolsó vonat Bécsbe) volt bringaszállító kocsi. Kényelmes, csak a kalauzzal kell picit vitatkozni ha a bringa mellett akarsz üldögélni. :)

    VálaszTörlés
  8. Hoppa! Bringaszallito kocsi azt jelenti, hogy kulon utazik (aztan vagy megerkezik vagy esetleg laba kel utkozben)? Erre nem gondoltam, de akkor valoszinuleg keszulni kell a vitatkozasra. Mondjuk belfoldi IC-n volt olyan nyaron, hogy meghirdettek kerekparszallito kocsit, el is adtak ra a jegyet, de mikor befutott a vonat, a kalauz "sajnalkozva" nem engedett felszallni, merthogy logisztikai okok miatt nem tudtak biztositani a kerekparszallito kocsit. Pfff...

    VálaszTörlés
  9. Igen, ez a bringaszállító kocsi dolog érdekes a MÁV-nál. Elvileg, mivel ott nincs ülőhely, nem utazhatsz ott. Ugyanakkor a bringa nem poggyász, így nem vállalnak érte felelősséget. Én ez utóbbival szoktam érvelni, meg azzal hogy amúgy is hótt izzadt vagyok, hadd ne zavarjam a többi utast. De ezek nem olyan parázs viták, addig sose kellett eljutnom hogy közöljem a faszival a bringa árát. ;)

    VálaszTörlés
  10. Na, majd ket het mulva kiderul, hogy mennyire siman megy a dolog. Egyelore cyclocross bicot viszem, de majd ha melegebb lesz akkor montit is. Ha kedved van turavezetot jatszani, majd csatlakoznek is valami kozos tekeresbe (nem tudom milyen elerhetoseged van ezen a kommentelesi feluleten kivul?).

    VálaszTörlés
  11. Szívesen túravezetek, majd kitaláljuk hogy merre - vagy csemegézel a blogon :)
    Írhatsz a szt.amaas kukac gémélre.

    VálaszTörlés
  12. Ha vonattal mentunk gyorbe, akkor csak a szemely maradt a ket kutya miatt. Annyira nem volt veszes, talan kicsivel tobb mint ket ora alatt meg is jartuk kelenfoldrol. Komaromnal all vagy felorat, amit soha sem ertek, hogy miert vagy minek. Es legalabb nem szakadt szerelveny jar ezen, hanem Flirt kocsik, amiken ulhetsz a bringa mellett is, ha van eleg hely. Mert pentek delutan, estefele jo sokan vannak a pesti indulasnal, de tatabanya korulre mar leszallogatnak.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)