Szilfa-forrás

Táv: 3 km
Idő:
Nehézség: nem nehéz

Szóval kigyógyultam a törésből, így tegnap Mikulástúrát rendeztem. A napsütésre való tekintettel egy Som-dűlő és Kóspallag-Nagymaros kék volt a terv, de ugye én tervezek, aztán...

A Nosztrát Kóspallaggal összekötő műút Csurgópusztánál tesz egy balos derékszöget (Nosztráról nézve). Itt egyenest bevetettem magam a földútra, amelyből kapásból kettő is indul egymással párhuzamosan. Mivel a bal oldali csalinkázik a mezőn, így gondoltam a jobb oldali visz egyenest a kék jelzésre. Ez nem igaz, mivel ez az út a környékbeli magasleseket köti össze. Kellemes lejtővel értem le a Szilfa-forráshoz, ahonnan érzésre haladtam nagyjából egyenesen. A forrásból induló patak végül Törökmező alatt éri el a volt vízimalmot, a jobb partján pedig kellemes út vezet.

A navigáció érdekessége, hogy a Cartographia 5-ös sz. térképe (amelyiken a Szt. Mihály hegy van) jelzi a villanypásztorral elkerített részeket (amely mentén az út vezet), de a forrástól semmit nem jelez (sebaj, ez a rész rajta van egy korábbi térképükön).

Az út első fele az elmúlt napok esőzése miatt kicsit dzsuvás volt, de a forrástól már semmi gond nem volt az avarral borított ösvénnyel.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)