Kedvenc budai körünk

Úgy másfél éve találtuk Pistivel ezt a rövid útvonalat, ami azóta egyik kedvencünkké vált. A Budai-hegység nagy látogatottsága miatt hétvégén nem ajánlott a dolog, de hétköznapokon aránylag kevés turistával találkozhatunk.

Start Hűvösvölgyből, a megboldogult Úttörővasút alatti lépcső tetejénél a sárga jelzés. Enyhén emelkedő széles erdei úttal kezd, majd a Nagykovácsi út keresztezése után bedurvul. Fejet leszeg és mókuskerék. Az elágazásokban egyszerű a történet: csak felfelé. A sínek alatt a "szánkópálya  arra" jelzés felé átbújva már csak egy kis apró emelkedést kell leküzdeni a Hárs-hegyi körútig. Összességében 800 méter hossz, 10,7%,  és a nyári esők miatt teljesen köves (S2). A haveri kör nagyszájú tagjait előszeretettel hozzuk ide.

Tipp: ha Hűvösvölgyből a kispirossal egy időben indulunk, az alagút utáni emelkedőhöz egyszerre lehet odaérni.

Itt jobbra, majd a hosszas szintezés után a pihenőhelyet elhagyva balra lesz a sífutóút, (S0) mely kedves a szívünknek. Az pediglen kevésbé, a ki a fákat az ösvényre tette.

A "Körútra" visszaérvén a balra levő elágazásban jobbra, át a síneken a Budakeszi úthoz. Innen a sárga jelzésen kellemes köves emelkedés, a második lehetőségnél (az első a sárga plusz) jobbra éles kanyarral lefelé (S1). Ésszel, mert a kisvasutat megint keresztezni kell, ami után - mintegy koronájaképp az egész miskulanciának - elsőrangú meredek, tempós single-track következik a TBC Központ kerítése mellett (S1+).

A völgy keresztezésekor érdemes kistányérra váltani, mert trükkös felfelé jön, amely egy szűk derékszügű jobbkanyar után meglepetésszerűen vált függőlegesbe (S2+). Ezen brutálszakasz leküzdése (opcionálisan feltolás) után már csak másfél kilométernyi alattomos emelkedő (pontosabban 1,7km 8,4%) van hátra a piros jelzésen a Libegő felső végállomásáig.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)