A tököm tele a technikával

Szóval pár éve vettem egy Polar S725X-et. Mert azt hittem az jó nekem. Ami igaz is. Nem rossz. De a jó az nem ilyen.

Lehet szép logót rajzolni az órára, lehet méricskélni reggelente a nyugalmi pulzust - ennek egyetlen előnye hogy az ébredési procedúrát kitolja pár perccel, így tompítja az óracsörgés okozta sokkot. Bringázás közben követni lehet a pulzustartományt, a pedálfordulatot, vagy akár a hőmérséklet változását. Versenyen se rossz, lehet tudni mennyi van hátra a buliból, segít beosztani a maradék erőt. Persze egész hülye reflexeket alakít ki, miszerint kurvára zavar ha nyálkás időjárás vagy közeli elektromos drótok miatt nem akar mérni és kihagy pár percre. De ezt némi mentális tréninggel le lehet gyűrni. Péel lefordítom az órát hogy ne lássam, vagy a vállamat vonogatom, ne adj isten a tájat nézem. Túra után pedig roppant szép grafikonokat állít elő, amit - perverzitás ide vagy-oda - tényleg öröm nézegetni. 

Na, itt jön a gond. Az óra és a számítógép között infrapiros megoldással zajlik a beszélgetés, amihez a Polar cég ad egy sima (fekete) és egy 2.0-ás verziójú (ezüst) eszközt. Fasza csávó vagyok, haladok a korral, megvettem a kettőnullásat. Biztos jobb. Na, azzal kezdődött, hogy a gyári telepítő lemezzel meg se nyikkant, Zerge honlapjáról azonban leszedtem valami drivert, és hopp, már működött is. Évekig, szépen (csak zárójelben, az ominózus drivert mostanság nem találtam, de ez lehet hogy az én hibám).

Aztán jött a technikai újítás: laptopra váltottam, szép rátelepített Windows 7 típusú őrülettel. Jött a meglepi: ez bizony nem működik. S ahogy utána olvastam, bizony a gyártótól a forgalmazóig egyhangúlag állítja mindenki, hogy a kettőnullás adapter nem működik W7-el. Az infót a felhasználók finomították, jópár fórum átolvasása után kiderült: a 64bittel van a baj, bármi is legyen az (további kellemes meglepi, hogy állítólag szinte bármilyen olcsó IR adapterrel kifogástalan a történet - no comment why didn't use thirdparty devices).

Ekkor már kissé ideges voltam, mivel azt mindenki egyöntetűen állította, hogy a fekete színű eszköz az simán működik. Tehát most vennem kéne egyet. Testvérek között is cirka tizenötezer magyar pénzért. Tegnap este kezdett elszakadni a cérna, hogy bazmeg, megvettem tizenezerért a cuccot, a faszé' nem képesek rendesen megoldani, illetve legalább valami alternatív megoldást nyújtani.

Hirtelen ötlettől vezérelve letöltöttem a kis fekete telepítőit, és gondolván, hogy legrosszabb esetben hazavágom azt amit úgyse tudok használni, az ajánlásoknak fittyet hányva feltoltam a telepítőt, gép újraindul és...

a füst felszállt. Mármint vatikáni értelemben. Ugyanis az adatok vidáman kúsztak át az óráról a gépre. Na itt már eleresztettem egy miakurvanyádmivan-t, majd tovább merészkedtem: nosza nyúljunk bele az óra edzésmintáiba. Püff, el is szállt az edzéstervező program. Ezt még párszor eljátszottam, szóval stabilan produkálja.

Összesítés: a lényeg, hogy az adatokat átrakjam a gépre, működik. Az egyéb beállításokat a gépről nem lehet megoldani, mert a program elszáll (tehát szerintem nem az adapterben, hanem az edzéstervező programban lesz valami eltolva. Engem ez nem zavar, a logón kívül mindent be tudok állítani az órán.

De azért ott van a tüske: vettem egy órát pár éve, az akkori minimálbér kétszereséért (és az akkori fizetésem jelentős részéért), majd hozzá egy cipő áráért egy kis vackot hogy az adatok is meglegyenek. Ezután csak azért mert a gyártó trehány, vegyek egy régebbi eszközt, még egy cipő helyett. És nem. Most már nem fogok áttérni Garminra, Suntoora, vagy bármi másra. Nem hiszem hogy nem futnék bele bármelyikkel hasonlóba pár éven belül...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)