Burg Liechtenstein, Teufelstein és köd

...avagy a térkép másik oldala

Amint a múltkor írtam, vettem térképet. Kicsit részletesebben, ez két darab térkép plusz növényhatározó füzetke. Egy térkép akkora hogy nem fér el az asztalon. És kétoldalas. Igen. Megfordítottam...

S lőn, kiderült hogy Bécstől délnyugatra is vannak dolgok (persze ha figyeltem volna földrajzórán, leeshetett volna hamarabb is hogy ott van az Alpok). Ahogy nézegettem a lehetőségeket, találtam egy várat, kis tavat s mindezt a közelben. Ráadásul a szombat délelőtt szabad.

Így hát reggel hat után nekikezdtem, s hét órakor majdnem elhúztam Perchtoldsdorf tornya mellett. Még jó hogy kíváncsian benéztem a kereszteződésbe, hogy nem jön-e autó.
Perchtoldsdorf, Neustiftgasse
A túra startpontja élő bizonyíték a hajdani osztrák-spanyol kapcsolatra, bár Maria Erzersdorf am Gebirge nem egy spanyol nemes, hanem:
Mire a Liechtensteinek várához értem, egy dolog nyilvánvaló lett: itt nem lesz napsütés. Pedig nagyon rákészültem, egész nap lifegett a hátizsákban pár kilónyi Mamiya. Sebaj, a ködös, őszi erdő talán még jobb. A vár maga nem nagy, s az ellenséget valószínűleg nyugatról várták, mert onnan alig látszik:
Nem túl részletes tervem két pontból állt, ebből az egyik, hogy innen észak felé haladva valahogy hazakeveredek. Így találtam egy kis betonutat,
Tirolerhof, Lindenweg
 rengeteg szőlőt,
Tirolerhof, Anton Schachinger-Gasse
combos kaptatókat, kis esőt a nyakamba, végül zsákutcát köddel.
Parapluieberg
Továbbá leltem egy Ördögszikla nevű helyet, amelyről valószínűleg kilátás is van, amely most csak az orromig ért. Legközelebb pedig készpénzt is hozok, hogy a turistaházban egy csúcscsoki is beférjen.

Amúgy ezen a környéken szinte egymást érik a működő turistaházak. Általában emeletesek, és az illatok alapján a konyha is működik.

Mindenesetre nagyon jó hangulata van a ködben császkálásnak. Ilyesmit régen gyalog csináltam, akkor kevésbé kell figyelni a csúszós gyökerekre. Az egész sokkal csendesebb, zártabb, nincsenek kontrasztok, s ősszel ez párosítva a színorgiával... na, ehhez nincs mastercard. Az, hogy a magas páratartalom hátrányos is lehet, azt egy sziklaalakzat (mint potenciális fotótéma) miatti vészfékezéskor derült ki. Kicsit hosszabb a fékút mint szokott...
 A Parapluiebergről Kaltenleutgebenbe érkeztem, ahol rövid tanakodást tartottam a térképpel. Hopp, itt egy turistaház, attól keletre megy út Bécs szélére, ahonnan már hamar hazaérek. Fel is tekertem a Wiener Hüttéhez,
Wiener Hütte
ahonnan akár Assisiba is el lehet jutni, de inkább a hatos számú városi túraútvonalon poroszkáltam; észak felé...

Eichwiese
Az égtájhiba nem okozott gondot, a lainzi vadaspark közelében kezdtem kelet felé tájolódni. Ez olyan jól sikerült, hogy mikor elértem a Breitenfurter utcát, nagyörömöben jobbra csűrtem rajta. Kábé tíz perc után kezdtem gyanakodni, majd a buszmegállók felirataiból megsejtettem hogy zavar van a térben. Bizony, izomból haladtam nyugat felé. Egy benzinkúton azért bekérdeztem merre van Bécs, megerősítettek, hátraarcoltam és morfondíroztam, hogy ezt most hogy csináltam.

Aztán mikor a képen látható úton előrefelé is haladtam leesett. Bizony, a felső földúton ma már jártam:
Roter Stadl
Szóval körbementem, így a terv második fele kezdett veszélybe kerülni: tizenegyre haza akartam érni. Végül kis késéssel ez is sikerült.

5 óra alatt 61km, 886m mászás. Versenyen nem sokra elég, de ott nem is fotózunk...
Itiner (Google map):
Perchtoldsdorf - Brunn - Maria Enzersdorf - Burg Liechtenstein - Gießhübl - Tirolerhof - [blau, grün] - Waldandacht - Teufelsteinhütte - [Paraplui strecke] - Kagelwiese - Seewiese - Kaltenleutgeben - Wiener Hütte - [Stadtwanderweg 6] - Roter Stadl - Eichwiese - Maurer Wald - [Pappelteich strecke] - (Stadtwanderweg 6) - Kalksburg

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)