No excuses

Ahogy azt már a nagyok is megénekelték.

Van nekem egy kollegám. Semmi extra, nyugdíj előtt pár hónappal; általában kicsit maga elé meredve létezik, de bármikor kicsattan belőle a csendes jókedv. Ő volt az aki tavaly télen megmutatta hogy lófaszjóska vagyok nem tökös gyerek. Mert amikor én besokalltam a mínuszkilenctől, ő akkor is letekerte a maga napi tizen kilóméterét. Autója hobbiból van, valami régi amcsi cápa lehet - mert Bécsben minek autó, mikor jó a közlekedés. Bringája minimum öt lehet, azokkal jár. A nyári monszunokban nevetve emelte fel a szandálját: water in, water out.
Egy reggel épp valamelyik jeges kalandomat meséltem, miközben tett-vett az asztalon. Kisvártatva átnyújtott egy csomagot: ezt neked adom, nekem van egy másik. Tök jó - folytatta -, tükörjégen is kiváló... zzzzzzzzzzz - utánozta a karmok hangját amint a jégbe vájják magukat. Azt elfelejtettem megnézni, hogy a cinkos mosoly ott volt-e a szemében.

S most, mikor leesett vagy fél méternyi hó, gondoltam kipróbálom:
Hólánc, bringára
Persze az alapkiépítés nem tökéletes, méretre vágva is némileg lötyögött, így gyorskötözővel huzattam össze. A tuti valószínűleg az lesz hogy a gumit leeresztve összecsatolom és utána fújom fel.

Menettapasztalatok:
Ezzel nem fogsz kanyarban bedőlni. Legalábbis én nem mernék. Aszfalton brutálisan zörög, s a legkisebb kormánymozdulatra is pattog, kicsit elcsúszik. Szóval végig volt egy kis para, hogy ha lecsusszan akkor baszott nagyot esek. De hamar megtalálja a helyét, így temlomba menős tempóban megteszi. De amint pár milliméter hó van alatta, megtáltosodik. Meg is toltam neki helyenként, s vigyorogva farolgattan a havon. A legtutibb az egy-két centis keményre taposott hó, illetve bármilyen jég. Ha a hátsó kerék tud hajtani, ez stabilan megy mindenen.
Olyannyira, hogy az út széli bringasávban levő félig fagyott hótömbökön vigyorogva hajtottam keresztül. Úgy vágta ketté őket mintha habból lennének.

Az installáláskor egy dologra figyelni kell: a cucc ippeg befér a gumi és a villa közé, s ha a gyorskötöző nincs jól elrendezve, bizony le fogja csapni a villa. De ha tartósra kell, akkor vékony dróttal is lehet biztosítani.


 Szóval nincs kifogás, lehet hóban is menni. S az nagy buli. Annyira hogy most elkezdem lesni a tél végi akciókat: talán leeseik egy pár szöges gumma...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)