Pár év sisak

Alapvetően a jókrvannyát a technikai fejlődésnek álcázott "toljunk-mindig-újabb-fícsört-amire-nincs-szüksége-a-vevőnek" hozzáállásnak. Mert ez a hozzáállás sajnos olyan emberek ötleteit erősíti, akik általában nem használják az adott terméket. Vagy pedig velem van baj, amikor beérem egyszerűbb, de jól működő dolgokkal - akár feláldozván azt hogy nem veszek évente új operációs rendszert, másik kerékméretet, vagy interaktív hűtőgépet. Ezt már kifejtettem a Polar kapcsán, s most a sisakok jönnek. A 26-27,5-29-be nem mennék bele mélyebben, értem én hogy ha globalice nincs ötlet a geometria további optimalizálására akkor ki kell találni valamit, hogy idén is vegyenek tőlünk vázat.


Szóval tökfödő. Kezdtem jópár éve valami alap modellel, ami szolgált is addig, míg a bélései el nem fogytak. Akkor szépen beballagtam a boltba, és ott elmondták hogy ennek annyi, ez ilyen alapcucc, itt nincs béléscsere. Jobban mondva van, de elég nagy szopás mivel a csere során 99% hogy sérülni fog a hungarocell.

Jól van, akkor kérek egy olyat, ami cserélhető béléses. Adtak. Szépen mosogattam, viseltem, míg cirka egy év után hogy-hogynem a kis bizbaszok elvékonyodtak, ki-kilógott a szivacsbelük. Semmi gond, cserélhető a bélés. Be a boltba, mutatom a dinnyehéjt, ebbe kérek szivacst. Jaj, hát kérlek ez egy régi modell, ehhez már nem gyárt a gyártó. Mondom, fiúk, ne marhuljunk, egy éve vettem itt. Az lehet, de akkor sincs.

Ezen a ponton erősen elgondolkodtam egy varrógép beszerzésén... Azonban mint az szokás, a rosszabb utat választottam. Egy darabig szenvedtem a rongyokkal, majd tavaly nyáron hagytam magam rábeszélni egy vérprofi cuccra. Rudy Project, Actyum. Igen, igen, aki olvassa a blogot az most kezdhet röhögni...
Szóval habkönnyű, rögtön két garnitúra tampon, öröm és boldogság. Az hogy divatból sose voltam jó és az egész úgy áll a fejemen mintha én lennék a csiperke, most mellékes.
Egy év után mit ád a kaporszakállú - mindkét betét gallyra ment. OK, én is hibás voltam, mert néhányszor lustaságból bevágtam őket a mosógépbe. Sebaj, Mátra Maraton előtt bementem a boltba, két garnitúra pótlásért.

S itt jön a dolog anyagi része: sisak vala jóárasítva 25ezer körül, egy betét 7ezer. Szóval jelenleg a sisak benne van majdnem negyvenben. Azértbazmeg...
S Actyum már nincs az RP-nél,  de van Sterling, ami kompatibilis - de a tippem, hogy amint valaki kiötöl valami új csodás szellőzést, simán kihajítják a dizájnt.

S az ősszel újabb meglepi jött, mert annyira ki kell könnyíteni mindent a súly miatt, hogy a hátsó reteszgyűrűbe futó pár mm vékony fogasléc (a léc szó túlzás) megadta magát. Visszatuszkoltam, de csak azért használható mert tél van és a sapka vastagsága kipótolja a hézagot. Így hát emelhetem a sisak árát: olyan tízezer környékén van a fejszorító mechanizmus cseréje.

Miközben a fejemen lifegett a cucc, volt időm elgondolkodni. Kell új sisak? Vagy berheljem ezt? Számoljak inkább évente egy sisakkal és akkor le lehet szarni ha tönkremegy benne valami? Igazából baromi jó sapka, de mindig voltak vele kényelmi gondjaim. S valljuk meg: igaz hogy Wagrainban tisztelettel néztek a 2,2-es virsligumik és XC fejfedő kombóra - azért valami kompaktabb dolog kéne. Lehet hogy kicsit bedőltem az AM-konspirációnak is, miszerint nem árt ha a tarkó felé is van védelem...

Lényeg a lényeg, már jó ideje szemet szúrt az Urge. Kicsit rendhagyó dizájn, nincs csilivili fejretesz-mechanizmus; ráadásul az MBUK, illetve a pinkbájk is elég jókat írt róla. Áprilisban pedig, mikor kipróbáltam, nagyon kényelmesnek tűnt. Nosza, rajta, nézzük meg tüzetesebben.

Túrtam a netet, bejártam Bécs boltjait - hiába. Nincs ürge. Legalábbis materializálódott formában. Neten bármelyiket megrendelhetem, de azt hogy be a boltba és kipróbálom - na az nincs. Túrás tovább, s egész furcsa módon egy wakeboardos üzlet honlapján találtam. S ez az üzlet Budapesten van.

Nem éltem bele magam túlságosan, de a wakeshopban roppant kellemes meglepetés ért. Nem csak hogy meggyőződhettem hogy jó-e ez nekem, de még a két jelöltemet (All-M illetve EndurOmatic) is összehasonlíthattam. A végén pedig még a színek közt is válogathattam. S hab a tortán: olcsóbb volt mintha neten rendeltem volna.

Hoppá, hurcolózsák...

A méretet a különböző vastagságú szivacsokkal lehet szabályozni - nekem mindkettővel OK, szóval megvan a tartalék...

A színvilág tökéletesen passzol Pierre-hez

Az első próbanap rögtön durva széllel kevert esőben zajlott. Nyoma sincs a korábban mindig fellépő halántékfájásnak és huzatérzésnek.

S itt akkor egy kis mozzanat-állj. A téli (ill. hűvösebb időben történő) bringázáshoz kétféleképp lehet hozzáállni: a) 5°C alatt nem bringázunk; b) "Get out and ride".
Amennyiben a válasz b, akkor kéretik elfelejteni az spd-t, nyári sisakot, illetve az ezekkel történő berhelést (lásd itt a kommentekkel) mint alufólia a cipőtalpba, meg tripla kesztyűk. Télen felraksz egy sima pedált, turistabakancs, pótkesztyűk, zárt sisak, és kimész a legközelebbi erdőbe bohóckodni másfél órára. Ötórás alapozásokhoz válasz az 'a' egy görgővel és közben tévézel. Azt hagyjuk, hogy aki ilyenkor ötórázik az úgyis edzőtáborban teszi kicsit délebbre...

Vissza a tökfödőkre: az ezernyi szellőzőlyukkal ellátott XC sisakoknak csak kánikulában van értelme. Cserébe nyáron nem fogok fázni ebben a biliben.
Az sajnálatos tény, hogy az egyébként zseniális Specialized sapka egyetlen hibáját nem orvosolja az ürge: a szembeszél aljasul bemészik a fülbe. A korábbi sisakok pántja pont rászorította ezt a részt a fülemre.

Úgy fest, megvan a megoldás: télen és bringaparkba Urge, s ha nagy a meleg előkerülhet a csiperkekalap. Bár ma reggel megleptek a franciák: Supacross...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)