Jobb később mint soha



Egyelőre csak felpróbáltam, s remélem a nyár folyamán max viselési tesztre fogja futni, és nem kell élesben vizsgáznia a cuccnak.

-------------------------------------------------------
Frissítés
 
S most egy kis elmélkedés Sztefanó kolléga megjegyzése kapcsán:

A kérdés jó. Alaphelyzetben a kulcscsont törése ellen nem véd a páncélzat, mivel azt a letámasztott kar és a felsőtest közti lendület csapja szét (fiam pedig felvilágosított, hogy a macskáknak nincs kulcscsontjuk, ezért bírják jobban a talpraesést - mire jó egy gimnazista a háznál).

Bevallom férfiasan, fingom sincs hogyan értem talajt pontosan, de a fejem búbja kapott a goprótól, valamint a derekam jobb oldalt és a vállam szintén kapott a közvetlen kontaktból.

A röntgenkép alapján arra tippelek, hogy vállra esés okozta a rombolást és nem az említett lendületkülönbség.


S akkor nézzük a páncélt. Nehéz két esést összehasonlítani (s ha lehetőségem lenne rá se biztos hogy szeretném megismételni), de az elmúlt években volt egy-két zakó a bringaparkokban - az egyik során szintén átbukfenceztem a kormányon Semmeringben - minden esetben rajtam volt a Nukeproof póló váll és könyökpárnával - nem kemény páncélzat.

Kemény páncélt egyszer hordtam, akkor Leogangban szánkáztam egy kanyarban - meg se kottyant. De, ismétlem, nincs két egyforma esés és sokszor nem tudod megmondani, hogy csak a protektor miatt úsztad-e meg.

Szóval a válasz a kérdésre, egy őszinte "nem tudom". Valószínűleg - és ezt a vonatkozó szakirodalom mindig kiemeli: nem véd meg 100%-ban. De ahogy a sisak is tette a dolgát és nem kellett fertőtlenítő meszelést tartani a kiloccsant agyam miatt az erdőben, arra tippelek hogy protektorral kisebb lett volna a sérülés.

De az is valószínű hogy egy ilyen zakó után (Sam Hill in Hafjell: https://www.youtube.com/watch?v=gqah342ZZRg) protektor nélkül nem ülsz vissza a bringára.

Innentől pedig kockázatelemzés a játék neve: mennyi plusz súlyt illetve kényelmetlenséget viselsz el picivel vagy sokkal több biztonságért és mekkora az esélye hogy beüt a krach. Tizenéve bringázok és lifeg a fejemen a sisak. Most volt rá először (és remélem utoljára) igazán szükség (plusz tavalyelőtt Semmeringben pofára estem, amit a fullfész bukó fogott fel).

Szóval amikor kell a protektor akkor nagyon kell. Nekem nem okoz gondot könnyed térdvédőben bringázni, és pár kilométerenként igazítani rajta. Horzsolt, felhasadt térdbőrt ápolgatni szarabb...
Ez volt az amit a rendelés előtt végiggondoltam: az túlzás hogy egy hazamenős erdei túrára teljes páncélban menjek, de a Scott pólója egy élhető kompromisszumnak tűnik: könnyű, és a semminél több. A Leatt pedig bringaparkba...

A védőpanelekről:
A 3DO elég meggyőző videókat terjeszt a védőpanelekről. Kicsit szkeptikus voltam (nem sokan mertek odacsúrni a kalapáccsal a saját ujjukra), így teszteltem a Scott panelját: alátettem egy SD kártya adaptert (filléres cucc, de azért elég érzékeny a mechanikai hatásokra), majd a 3DO panelen keresztül megpróbáltam agyonverni. Picit látszik rajta a behatás, de tökéletesen működik.



Ja, a Scott hálós kialakítása miatt az otthoni esti mókához is használható, s megvéd ha leesel az ágyról...

Megjegyzések

  1. Úgy gondolod, hogy ha rajtad lett volna a cuccok valamelyike, akkor nincs válltörés, mert megvéd?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)