Garmin szívritmus feldolgozásának problematikája

Kezdődött azzal, hogy még egy másik kaland miatt vettem egy Garmin Colorado-t. Teljesen bevált, sosem hagyott cserben, akár Düsseldorfban, akár Mauritánia közepén tévedtem el. Aztán jött a bringa, és adva volt, hogy felteszem a kormányra ... teljesen boldoggá tett, hogy nekem van a legokosabb műszerfalom a mezőnyben. Aztán Tamás megfertőzött ezzel a mennyit változik a pulzusa ha tavasz elején nagy páratartalomnál és szembefényben megy fel az Istenhegyin, vagy nyáron kevés várakozó utassal a megállóban de kissé felmelegedett biciklivázzal ... szóval gondoltam én is mérni akarom a pulzust. Megvettem a Garmin heart sensort, és olvastam a műszerfalon, hogy 170-es pulzussal érek fel a Szépkilátó cukrászdához, és 61km/h-val jövök le, ej dejó nekem.
És ekkor jött, hogy fel kéne ezt dolgozni.



Nem feszítem a húrt tovább, jelenleg az endomondo.com tűnik a legjobb választásnak, ha mégsem, akkor megosztom a fejleményeket. Némi regisztrálás után, az ingyenes változatot használva is egész komoly supportot kapunk. Az egész egy social network benyomását kelti, annyi különbséggel, hogy itt minden a workout-ról szól. Veszünk fel barátot, meg csapatot csinálhatunk, és megosztjuk az edzést, és versenyzünk egymás idejével.

A lényegi fícsör mégis az, hogy fel lehet tölteni .gpx filét, és ebből megkapjuk az adatot teljes grafikonnal:



És ez nemelég, mert van átfogó statisztika is:



Mivel most kezdtem használni, még hosszútávon nem látom az előnyét, de ha rendszeres az edzésadat, akkor ki fog jönni, hogy merre tartok megtett kilóméterben, mikor kaptam majdnem infarktust, és mennyi az éves emelkedésem deriváltja, meg amit akarok.

Ennek az app verziója felmegy okostelóra is, én android felett nézem. Az annyira nem ütős, még vizsgálom kicsit, de inkább a Garmin .gpx-et elemzem, az többet tud, legfeljebb nem vagyok online. A fájl egy xml, amiben az idő, gps poz, magasság, és egyéb adatok mellett ott szerepel a heartrate is.

Ezen kívül még egy érdekes fícsöre, hogy lehet kitenni publikusan vagy csak barátoknak edzés útvonalat, amire rátéve a saját logot lehet versenyezni is. És ezt online követni, ha az illető az okostelóján bejelentkezik.

Most elgondolkodom a fizetős verzión, hátha azzal mégjobb. Jelzem ha igen :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)