Hajtásfelújítás - második menet


Pár bécsi bringabolt átnyálazása után megvan az ügymenet: amint nem komplett bringáról, ruháról vagy doppingról érdeklődsz, az eladó unott képpel utasít a műhely felé: ők tudják. Ott pedig általában lesnek az emberre, ha azt mondja hogy Kettenblatt Narrowwide von Részfész.

Egyszer azonban némi nyelvi huzavona után egy magyar szervizessrác szemében felcsillant a szikra: "aha, ez valami déhás cucc ugye? Azzal mi nem foglalkozunk." Ezt hallván szépen rátértem a másik témámra: mennyibe kerül kicseréltetni egy pressfit középcsapágyat? "Tíz perc tíz euró, húsz perc húsz euró" vázolta a haladványt, majd szót szóba öltve eljutottunk oda hogy "figyelj, ez semmi extra; fogsz egy ilyen fadarabot, ráteszed és beütögeted. Mert régen sem volt nekünk ilyen cuccunk a kormánycsapágyhoz. Na jó - árnyalta a kérdéskört - karbonnál vigyázni kell mert szétfeszítheted." Alumíniumom van válaszoltam, mire megkaptam hogy azért azzal is óvatosan bánjak. Végül abban maradtam, hogy átgondolom a kérdést.

Mire hazaértem átlagot vontam az eddig olvasott "csak überspéci szerszámmal" valamint a "bebaszod és kész" közé, ká-ként figyelembe vettem hogy a szerviz az cirka harminc juró és az eredmény azt adta hogy talán meg tudom oldani. Szóval megrendeltem pár szerszámot és ugyanazt a BB7141A csapágyazást mint ami kimúlt - költői kérdés: vajon miért a legolcsóbb darab volt gyárilag benn?

FSA kiütőprofil (4,-€), TL-BB12 prés (35,-€)
Aztán egyik délután hazafelé elkanyarodtam az OBI felé valami 15-20 centis hengeres ütlegért amivel meg tudom majd kínálni a kiütőprofilt hogy a régi csapágyak kibújjanak a fészekből. Elcsábultam egy munkáskesztyűre is, szóval az egész miskulancia felszaladt 38 juróra; plusz az alkatrész természetesen. Jelenleg 8 juró mínuszban vagyok a szervizhez képest.

Ha sikerül megcsinálni - akkor a következő cserénél már nem csak erkölcsileg, hanem anyagilag is el leszek ismerve. Ha nem sikerül - akkor "élesbe hátulról". Nem kicsit, nagyon. Legalábbis a rombolástól függ.

Nos, rajta.

Hajtókart kibontani, kiütőprofilt be, másik oldalról megtámasztom a düznivel, két-három odacsapás. Ez volt a terv. A véres valóság, hogy az FSA profil szép, csak nem fér be a lukon mert belül ott van az a kis műanyag henger a csapágyak között. Ekkorra már kellően felment bennem az ideg, szóval nekiláttam az OBI-s ütleggel kitoloncolni a pressfitet. Hamar feladtam, a hajtókart átraktam Demára hogy legalább egy működő bringám legyen, és elkezdtem gondolkozni.

A gondolkodás vége pedig az lett, hogy most már azért sem viszem szervizbe, megpróbálom önerőből - az erkölcsi elismerésért. Még a Park Tool idevágó cucca is felmerült mint lehetőség, de nem adtam esélyt hogy az se fog beférni a hengertől. Nomeg prostituált drága. Szóval klasszikus kiütő...

S most vár a csomagra.

Addig míg megjön a csomag, elmondom a többi részét a dolognak. Szóval SRAMék tavaly kijöttek az XXI-el, ami egyetlen előnye hogy eliminálja az első váltót. Tekintve hogy Pierre hajtás körüli része elég zsúfolt, örömmel üdvözöltem az XXI ötletet. Persze mocsok drága, így pár gyártó kapva kapott az alkalmon és nekiláttak lánctányérokat gyártani, melyek a SRAMhoz hasonló elven szélesebb illetve vékonyabb fogakkal kapaszkodnak a láncba. Legnépszerűbb a Race Face: 30-tól 38-ig terjed a fogskála, ráadásul színválaszték is van. Már ha lehet kapni. Mármint olcsóbban mint a chainreaction-on. Mert hiába ők a legnagyobbak, a német webboltok olcsóbbak. Ott azonban nincs 30, 32-es méret.

A másik régi vágyam pedig a tíz sebességes marokváltó. SRAMék általános - felső tízezernek szóló - üzletpolitikája szerint ez csak felső kategóriában van. Azonban Pierre hátsó váltója a múltkor megadta magát, így lépni kellett. 

Hosszas fejtörés után tehát a csomagba bekerült egy XX-es jobbkezes racsni, egy 34-es Race Face Narrow Wide tányér is.

És most vár.

És még mindig vár. Ez egy ilyen többhetes poszt lesz...

És még mindig vár, mert az aggódó levelemre azt válaszolta a cég hogy egy elemet külön rendelni kellett, mert. Ezt nem értem, ha egyszer azt írták a webboltban hogy van nekik, akkor mégis miért, de tuti hogy a tányér a problémás darab.

De végül megérkezett. A rossz hír, hogy sikeresen elvesztettem a fonalat a BB30, BB86, BB90 útvesztőben. Szóval a Shimano BB7141A-hoz nem a BB30-as kiütő kell. Szóval most vesztésre állok, jövő héten szépen betolom a cuccost a szervízbe, csapják ki nekem azt a vackot...

Addig is amit lehetett átrendeztem Pierre-en.
 Azért ettől hátast dobtunk. Ékszerdobozba marketingelt baszomdrága lánc. Igen, piros. Szerencsére teljes áron senkinek sem kellett, akciósan egyszer az életben ki lehet bírni. Valószínűleg csak ünnepnapokon fogom használni.
 Tíz sebességes gripshift. Régóta ácsingózok rá; sajnos az elmúlt évben egyszer sem volt akciós, így kénytelen voltam beruházni. Mondjuk a gyárilag hozzá adott Gore kábelezés brutális minőségű. S hogy miért csak a jobbkéz? Kukucs a képekre:
A két kép között némi rezsicsökk átépítés történt.
Aztán nekiestem a hajtókar gyepálásának is:

Összegzés: az első váltót megszüntettem. Kevesebb kábel, macsóbb bringa és 34-es tányér. Ha nem halok bele, piszok erős leszek.

Folyt. köv.

Megjegyzések

  1. ebayen van sokfele kiuto es behuzo, ilyeneket nem neztel? http://www.ebay.com/bhp/press-fit-tool

    egy Park Tool BBT-30.3 meg egy olcsobb behuzo? talan 100 dollar korul kijohet

    igazabol eddig tetszett pressfit, mig nem olvastam, hogy mikepp szivsz vele (:

    VálaszTörlés
  2. o, ahogy irjak a velemenyeknel, egy ilyet konnyen ossze lehet rakni az obibol vagy mashonnan, bizalom gerjesztobb a hosszu vastag csavar es a ket anya, mint a fenyolec es a kalapacs:

    Park Tool HHP-3
    http://www.amazon.com/gp/aw/reviews/B000VY33TA/ref=mw_dp_cr

    vagy akar a vazzal elvonatozhattal volna gyorig, ott mar csak van olyan bolt, ahol van behuzo, csak olcsobban meglett volna

    VálaszTörlés
  3. Igen, ezt néztem; de amint kiderült, a BB30 az nem nyert. Győr meg oda-vissza 30 juró vonattal, az meg már annyi mint a bringaszerviz. Igazából nem az összeg miatt kezdtem bele, hanem a mechanikai "kihívás" miatt - amiben most alulmaradtam, de majd legközelebb. Szerintem egy év alatt elgyepálom ezt a csapágyazást is.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)