Pityókás Ferencjóska

Ha egy ismerősömmel meg kéne etetnem a természetben való bringázást, akkor ide hoznám. Lehetőleg egy szép őszi délutánon.

Mint amilyen a mai is volt...

Már gondolkozunk egy ideje, hogyan kössük össze a Bécsi Erdő két csodaszép részét: az egyik a hétvégén sokadszorra bejárt Parapluie, a másik pedig a Troppberg. A gond, hogy hol keljen át az ember az autópályán. Nos, erre (is) megoldás a címben említett Kaiserspitz Strecke.

A Wienflußradweg ideális bemelegítője után a Wienerwaldseeig töklapos a történet (térképen szürke vonal), ahol délnek fordulva megoldódott a probléma, mivel átbújtunk az autópálya viaduktja alatt.

Wolfsgraben

Wolfsgrabennél jobbra csűrve hamar vége lesz a síkon tekerésnek: az út szépen felkúszik a Tabor hegyre. S mielőtt képzeletbeli ismerősöm heves anyázásba kezdene kiderül hogy nem is olyan hosszú. Cserébe viszont jó kis kilátást kapunk.

Tabor

S lejtő. Egészen Pfalzauig. Aztán megint egy kis emelkedő, és élménybringázás az autópályával párhuzamosan.

Kleiner Pfalzberg

A változatosság kedvéért ezután az autópálya fölött haladtunk el, és kitartóan nyomultunk Rekawinkel felé. A templomnál rövid uzsonnaszünetet tartottunk, majd tényleg pici emelkedő után zúzda lefelé.

Itt már biztos voltam, hogy az útvonal zseniálisan adagolja a rövid mászásokat és a hosszú lankás lejtőket. Mindezt változatos tájon.

Az egyetlen hosszabb emelkedő (2km) a kör vége felé található. A Rappoltkirchent Tullnerbachhal összekötő aszfalt jónéhány kanyar árán vezet fel Rauchengernbe.

Kilátás észak felé Rauchengern mellől

S ahogy a hegytetőt nézelődtünk, valami derengeni kezdett:
- Te, mi már jártunk itt.
- Persze. Tavasszal itt balról kereszteztük az utat, hogy kiderüljön, a jobboldali ösvény nem túl érdekes.
- Hmm... Akkor itt balra a Heinratsberg mellől lejutunk az Irenentalba, nem?
- De.

Az eredmény a térképen kék vonallal van jelölve. Érdemes ezt a variációt betölteni, mert a Wilhelmshöhéről rálátunk a Troppbergre, valamint a gerincen húzódó út... nos visítva élvezős.

S az egészet megfejeltük a rövidke Irenental-ösvénnyel, mely a völgyben az út jobb oldalán található.

Kaiserspitz Strecke

Összegzés:
Schönbrunn - Wienerwaldsee: ~15km
Kaiserspitz Strecke: 34km, 700m mászás

Megjegyzések

1. szep ez a kornyek, korabban nem gondoltam, hogy ilyen jo helyek vannak becs kozeleben.

ajanlanek egy obi torolgetest vagy erzekelo tisztitast meg asswipert (:

2. Jaja, az érzékelőt ki kéne mosni. A wiper meg nem etikus: ha nem vizes a segged, nem is montiztál. :)