Magyarkút - Nógrád (BEAC maxi 1. rész)

Táv:  7,6km
Idő: 1 óra
Szint: ~250m
Nehézség: emelkedő, odafigyelős lejtő

A dolog úgy történt, hogy ma gyalogos túrát vezettem egy kisebb társaságnak, és nem akartam őket a Társa-mezőn megsütni, így alternatív útvonalként eszembe jutott a Nagy-Kő-hegy és a Les-völgy. Ezért előzőleg bejártam a tervezett ösvényeket, ne szaladjak bele nagy buktába. S mivel az eleje egybevág a BEAC maxi elejével, így hát következzék az első szakasz a kék sávon...

Az Irma-forrásnál vegyünk egy adag vizet (jégkrémet, sajtos libasültet), majd miután átemeltük a patakon a bringát, toljuk fel az ösvényen. Nem mondom hogy tekerhetetlen, de nekem nem sikerült. Hamar kereszteztem egy széles szekérutat, amin jobbra felkanyarva megkezdtem a mókuskerekezéssel kevert tolóckodást. Ez utóbbi nem volt tervben, de az elmúlt hetek esőzései csúnyán kimosták az utat.

Ezután már lankásan emelkedik, egyetlen mókás hupli van csak az útban. Meg sár, dagonya kis mennyiségben. A nagy elágazásokban a jelzés egyértelmű. A végén a táblánál balra vár a csúcs, a kilátás és az esőház.


A csúcs után jobbra lefelé kellemes kanyargós egynyomos ösvény következik (S0), majd szekérút ami jelenleg ocsmány állapotban van. Fél méter mély keréknyomok között szikla nagyságú és keménységű sárkoloncok csúfítják el az egyébként eszményi lejtőt. A vasút keresztezése után az egyenest tartva lehet Nógrádra érni.


A kereszteződésben a vasút melletti úton végigjártam a hegyoldalban húzódó piros keresztet, (S1) Szokolya MÁV állomás mellett lemostam a bringát a patakban, majd a Társa-mezőn keresztül lezúztam Verőcére.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)