Újabb edzésútvonal

Lehet kört is kanyarítani belőle, de nekem hazafelé pont jó. Az ügymenet alapjai a haverokkal pár hete megtett túra, és az év elején kiötlött csalinkázás. De mivel edzés, így - akarva és akaratlanul - néhány csavar került a dologba.

Indulás a Margit híd budai hídfőjénél. A hídról már látszik egyenesen a Margit utca, aztán Rómer Flóris nagy kanyarja, apró jobbra kitáérássel Áldás utca majd végigmegyünk Eszteren is. A körforgalom után Törökvész és Görgényi utak, egészen a buszvégállomásig. A móka cirka 8%-ról szelídül átlag ötre (a vége meg szinte palacsintalapos), és négy kilométer hosszú.

Itt végre el lehet hagyni az aszfaltot, mert a Görgényi lejtőjének elején jobbra széles út halad a fák között. Ezt követve szépen felhúz a Határ-nyereg közelébe, a Glück Frigyes útra.

Szerencsés Frici sétánya
Hátrajobbos, és az Oroszlánszikla mellett a kék sávot követve fel az Árpád-kilátóba (tartalmaz egy kis kaptatót).

Árpád kilátó
Innen tovább a kéken le Fenyőgyöngyére, és a Hármashatárhegyi út melletti útakon-ösvényeken végestelen végig felfelé.

Ezen a ponton kicsit trükkös a történet: ahol a kék sáv találkozik a zölddel, ott a zöldet lefelé követve hamar lesz egy ösvény keresztbe. Ezen balra, és hopp, panoráma, kilátás, andalgó párocskák. Nosza, hátraarc, és zúzás le a hegy egyik legszebb cérnaszálán.

Guckler Károly útján el Virágos-nyeregbe, tovább a kéksárgán (a kanyartól nem látni az emelkedőt, öröm nagytányérral kitolni). Végül a kék jelzés tíz százaléknak fordul lefelé (emlékeim szerint a Buda Maratont erre hozzák fel). Itt hivatalos kék színű bringaút is van, ami levezet a Bécsi út melletti sorompóhoz.

Ez eddig 23km a Nyugatitól, 510m szinttel amihez még hozzácsaptam aszfalton az Üröm-Budakalász szakasz emelkedőjét és élménylejtőjét, s hellyel-közzel meglett a Duna Maraton rövidtávja.

nyugis tempóban

(terveim szerint hamarosan nyelvlógatós tempóban is bepróbálom, kíváncsi vagyok a különbségre)

Megjegyzések

  1. Na majdnem ilyet mentem, nekem 28 / 530 lett a vége, első körben felmásztam Árpád-kilátó érintésével 3H-ra, majd leereszkedtem a szintkör elejéig, és mentem egy kört. Mindezt Árpád-híd indulással-érkezéssel. Jó volt :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, a környéken a variációk száma szinte végtelen - ez egy aránylag könnyű, de helyenként odafigyelést igénylő útvonal.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)