Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)

Táv: ~6,5 km
Idő: 1/2 óra nézelődéssel
Nehézség: közepesen nehéz

Sejcéről az aszfalton kitekerünk az M2-ig, amin átóvatoskodunk (némileg vicces egy autópályától, de ez van). A túloldalt tovább az aszfalton, majd az elágazásban jobbra. Hátranézve gyönyörködhetünk a félig elhordott Naszályban, és a Cserhát lankáiban. Amikor földútba fordul a talaj, egy kis bukkanónál jobbra bevágódunk az erdőbe (piros jelzés).

Frissítés (2010.vi.): korábban a piros jelzés Katalinpuszta felé menő része volt járhatatlan, mostanság sajnos a piros felső részén is van felgyűrt sár és dágvány. Helyenként kerülhető, de bringacipelés is bejátszik.

Kis emelkedő után érünk a Fenyves-hegy tetejére (a csúcs közelében  az emelkedő utáni kisebb lejtőnél komoly gödör van gyökerekkel, óvatosan!). Itt kövessük az útjelző táblát balra (PANORÁMA), ahonnan pár méter után elénk tárul a Dunakanyar Váctól a Magas-Börzsönyig. Miután kigyönyörködtük magunkat, térjünk vissza a turistaútra, élvezzük az egynyomos meredek lefelét, aztán a széles murvás utat. Verőcén a temető mellett van vízcsap.

Tovább: Magyarkútra, Katalinpusztára aszfalton vagy bringaúton Kismarosra illetve Vácra.

Frissítés (2011.vi.): Nos, a csúcs utáni meredek felső része megmaradt, de az alsó részt valami jóemberek (az udvarias szóhasználat Bulgakovtól származik) elcsavarták a kis rétre, így azt benőtte a gaz.

---------------------
Táv: ~6,5 km
Idő: 3/4 óra nézelődéssel
Nehézség: közepesen nehéz, egy húzósabb emelkedővel

Fordítva: a verőcei állomástól kicsit Vác felé haladva található a Magyarkútra vezető út. Ezen fel, majd az ABC után egyenesen a temető mellett (vízvételi lehetőség!). Az utca végén kezdődik a móka egy beláthatatlan kanyarral, majd murvás emelkedő. A piros jelzés faszán látható, az egyetlen tévedési lehetőség az első antennatorony után lesz, balra felfelé kell tartani. A második torony után éles balkanyar után van az egyetlen nehezebb rész. A meredek ösvényen érdemes balra tartani, a jobb oldalon a víz szokott lejönni.

Frissítés (2010.vi.): mint feljebb említettem, ez változott; emiatt a köves rész mintegy fele távra csökkent, de a cirka 10% így is megköveteli a gyöngyöző homlokot.

A kaptató után a tetőn jobbra a fák mögött lesz a megérdemelt kilátás.

Ezután a piroson továbbhaladva óvatosan a lejtővel mert a fentebb említett gödör és a bokorcsonkok ebből az irányból is mókásak. Majd élménylejtő (az élmény az utóbbi időben ott járt lovasoktól függ - ha nagyon kijárták, akkor rossz élmény), és a házak melletti úton balra.

Frissítés (2014.x.):  Az említett gödör jelenleg egy bazi nagy pocséta, melyben valószínűleg lovakat fürdetnek - a gödör szélein ippeg át lehet jutni gyalog. Az egyetlen pozitívum, hogy a bokorcsonkra már nem kell figyelni.

Tovább: A téelágban balra, majd át a 2-es úton, Sejcénél az elág után balra a földúton Katalinpusztára, vagy mászás a rossz aszfalton a Naszályra, ahonnan a csúcsbüfé mellől pedig az aszfalton, vagy az alternatív terepen (S) le Vácra, ahol az első házaknál fagyizó van.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)