Magyarkút - Nógrád (BEAC maxi 1b. rész)

Táv: ~8,3 km
Idő: 3/4 óra
Nehézség: kibírható
Szint: 261m (turistautak.hu)
Ma megkezdtem a BEAC Maxi útvonalának bejárását.

Az Irma-forrástól széles út indul kék négyzet fedőnév alatt, majd hamar sima kékbe vált. Tehát én nem északnyugatra indultam a kék jelzésen, hanem a rövidebb és kevesebb szintet tartalmazó útvonalat választottam.
A széles utat jelenleg ocsmány dagonya takarja, de jobbra ott a száraz út. A Bika-réten jól kivehető a balos elágazás a kék kereszttel. Egy komolyabb kaptató lesz, a tetőn a vadkerítésnél egyenesen tessék menni (balra zsákutca). Jó kis lejtőzés után keresztezzük a vasutat, majd a rét túlfelén tovább egyenesen (nem balra a szélesen, ahogy én tettem - az se rossz, csak egy felesleges emelkedő és kerülő). A szakasz vége a sorompónál van, ahol balra haladunk a sínek mellett a forrásig.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)