Nógrád - Csóványos (BEAC maxi 2. rész)

Táv: ~11,8 km
Idő: 1,5 óra a Fultán-keresztig
Nehézség: tolod
Szint: 810m (turistautak.hu)



A második szakasz valószínűleg a legdurvább a BEAC maxi börzsönyi részén. Végig kék jelzés.

Nógrádon tehát feltankoltunk friss forrásvízzel, és kellemes emelkedőn keresztül támadjuk a távolinak tűnő erdőszélt. Átmászunk a sorompón, és az erre megszokott megkövesedett krumplikon tekerünk (nem vészes), de amint leválunk a hivatalos bringaútról azonnal pöpec singletrack következik. A Béla-rét után jó kis köves lejtőzés jön a patakig (~7.km, ~45.perc), majd tolás következik. Időnként meg lehet próbálni a tekerést, de a terep (köves meredek emelkedő) és a keresztben heverő fák miatt szomorú tolóckodás zajlik. Egy-két helyen pedig reumamegelőzési csalánkezelést is kapunk.

A bejárás során csak a Fultán-keresztig jutottam, itt elegem lett a világból, és hazamenekültem.
A bejegyzés nemsokára bővül a Fultán-kereszt - Csóványos szakasz leírásával.


A Fultán-kereszt igazából Foltán vagy Boltán, és a János keresztnév tartozik hozzá az írás szerint. Tanulságos történet.

-----------------
2010.xi.20. - Foltán-kereszt - Árva-kúti-rét


Még mindig nincs végigjátszás, mert az Árva-kúti-réten elcsábultam a Px egynyomosa felé.

Klasszikus útvonal. Évek óta járkálok rajta gyalog, s mivel mindig télen, ködben sikerült, így most félőrült mosollyal konstatáltam: nem véletlen, hogy az egyik legnépszerűbb túraútvonal.

Először is jelenleg a rét déli részén van némi esély, hogy elevickéljünk, mivel a néhai rét a fahordó járművek keréknyoma alatt van. Nem vagyok híve az erdészetre való bezzegelésnek, de ez azért durva.

Kicsivel feljebb tiszta az út, s eső után is járható, mert meredek. Azért hellyel-közzel még én is ki tudtam tekerni. A Három-Hárstól csodálatos a kilátás, balra belátni a Szén-patak-völgyébe, és az ott húzódó dózerútra.



A Foltán-vágás következik a reklám után...


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)

Fenyves-hegy (Sejce-Verőce)