Kismaros-Kóspallag

Táv: ~6,5 km
Idő: 3/4 óra
Nehézség: nem nehéz

Kismarosról a Szokolya felé tartó műúton haladunk Morgó vasútállomásig (a titulus enyhe túlzás, de ahol két vágány van, az már majdnem állomás). Innen balra indul a domboldalnak a sárga jelzés. Két megoldás van: az egyik, hogy híven követjük a jelzést, és kerülgetjük a patakot és a kidőlt fákon emelgetjük a bringát, vagy maradunk a töredezett kocsiúton, és fentről nézegetjük a patakot.

Az utóbbi esetben kb. 2 km megtétele után becsatlakozik a sárga jelzés, hogy nem sokkal arrább balra letérjünk vele együtt az útról. Továbbra is lágyan emelkedik, majd rövid single-track szakasz után kiérünk az erdőből Jobbra a Naszály jellegzetes tömbje látszik (lásd a képet).

Itt célozzuk meg a szemközti erdősávban levő nyiladékot, és hajrá lefelé a szekérúton. Hamar beérünk a Boglya-kő alá, ahol eső után irgalmatlan mennyiségű sár fogad minket. Száraz időben pedig a keréknyomok okoznak némi fejtörést.

Átkelünk a Kis-Hanta patakon, és annak kiszélesedő völgyében folytatjuk a tekerést Kóspallagig.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őzikés bölcsőtúra (Babenberg Strecke - Mauerbach - Exelberg)